خانه خبرنمايشگاه ها نمایشگاه بزرگ تجاری چین اواخر شهریور در تهران برگزار می شود

نمایشگاه بزرگ تجاری چین اواخر شهریور در تهران برگزار می شود

توسط مدیر سایت
0 نظرات
China Map

مرجع پلیمر در بازار ایران: صنایع چین برای نفوذ بیشتر به بازار ایران در نظر دارند توانمندی‌های جدید خود را در حوزه‌هایی نظیر انرژی، نساجی و محصولات پلیمری در یک نمایشگاه بزرگ تجاری در تهران به نمایش بگذارند.

 
“شان شیائو” قائم مقام مدیرعامل شرکت برگزار کننده دومین نمایشگاه هفته تجارت چین در ایران که قرار است از ۲۸ تا ۳۱ شهریور در محل دائمی نمایشگاه‌های شهر آفتاب برپا شود، دیروز به خبرنگاران گفت: برگزاری دومین نمایشگاه هفته تجارت چین در ایران تسهیل کننده روابط اقتصادی و تجاری رو به گسترش تهران و پکن است.
به گفته وی، هم اکنون ۴۹ درصد واردات ایران از کشور چین انجام می پذیرد و به همین دلیل ضرورت دارد تا صنایع ایران از جدیدترین تغییرات در تولید محصولات با تکنولوژی بالای چین آگاهی پیدا کنند.
نامبرده ادامه داد: بیش از ۲۰۰ شرکت و سرمایه گذار تراز اول چینی محصولات و دست آوردهای خود را در حوزه‌های متنوعی از صنعت از جمله مواد و ماشین آلات ساخت و تولید پیشرفته، وسائل الکترونیک خانگی، پوشاک و نساجی، طراحی داخلی، مهندسی شیمی، قطعات خودرو، انرژی و روشنایی، وسائل الکترونیک هوشمند، چاپ، بسته بندی، پلاستیک و بهداشت و درمان در این نمایشگاه عرضه خواهند کرد. خانم “میشیل میریک” مدیر دفتر نمایشگاهیMIE چین هم به خبرنگاران گفت: هفته تجاری چین که برای دومین سال پیاپی در ایران برگزار می شود، ظرف دو سال اخیر در کشورهایی نظیرامارات متحده عربی، آفریقای جنوبی، مراکش، اتیوپی،غنا و عمان برگزار شده و در فرآیند برپایی چنین رویدادی طرف‌های تجاری دو کشور به صورت رودررو با یکدیگر مذاکره مستقیم خواهند کرد و این رویکرد جدید تجاری باعث افزایش صادرات چین به خاورمیانه و شمال آفریقا شده است.
رشد 31% حجم مبادلات
وی ادامه داد: در نیمه نخست سال ۲۰۱۷ میلادی حجم مبادلات تجاری ایران و چین ۳۱ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال رشد داشته و دو کشور بر اساس توافقی که در سفر سال گذشته “ژی ژین پینگ” رئیس جمهوری چین به ایران داشت، درنظردارند تا مبادلات تجاری بین خود را تا ۶۰۰ میلیارد دلار افزایش دهند.
یک هیأت سرمایه‌گذار چینی هم دیروز در تهران و در دیدار با معاون وزیر راه و شهرسازی پیشنهاد ساخت خطوط ریلی در به ازای دریافت نفت از ایران را ارائه کرد.هم اینک اولین خط ریلی سریع‌السیر ایران با همکاری چین در مسیر تهران- قم- اصفهان در حال اجرا ست.
ایران خواستار سرمایه گذاری چین در ساخت خط آهن سریع السیر تهران – مشهد به طول ۹۰۰ کیلومتر و همچنین احداث خط آهن سریع السیر تهران – تبریز به طول ۷۰۰ کیلومتر است.
از سوی دیگر، دیروزهمچنین “وانگ هونگ کیان” مدیر شرکت NFCچین و دکتر مهدی کرباسیان مدیرعامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) بر ادامه و توسعه همکاری‌های مشترک در صنایع غیرآهنی به ویژه آلومینیوم طی دولت دوازدهم تاکید کردند و شرکت چینی وعده داد که تامین تجهیزات پروژه آلومینیوم جاجرم را تسریع می بخشد.
منبع: روزنامه اطلاعات

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است