خانه تکنولوژي با استفاده از نانولوله‌های کربنی، سیاه ترین رنگ تاریخ تولید شد

با استفاده از نانولوله‌های کربنی، سیاه ترین رنگ تاریخ تولید شد

توسط مدیر سایت
0 نظرات
تحقیقات پلیمری
مرجع پلیمر در بازار ایران: شرکت نانولب (NanoLab) اقدام به ارائه رنگ بسیار تیره‌ای کرده که برخلاف vantablack کاملا سیاه است. این رنگ با استفاده از نانولوله‌های کربنی ساخته شده و بخش قابل توجهی از نور را جذب می‌کند. این رنگ با نام تجاری Singular Black ساخته و عرضه شده‌است.
تحقیقات پلیمری
این رنگ توسط جیسون چیز، هنرمند اهل ماساچوست آمریکا، برای ساخت مجسمه‌ای به نام Black Iron Ursa به کار گرفته شد. او از این رنگ برای پوشش‌دهی یک مجسمه خرس آهن استفاده کرد و سپس این مجسمه سیاو رنگ را در مرکز یک دایره رنگین‌کمانی قرار داد تا سیاه بودن آن نسبت به دیگر رنگ‌ها کاملاً مشخص شود.
چیز می‌گوید: «من اولین کار هنری را با این فناوری انجام دادم. من این فناوری را با همکارانم به اشتراک خواهم گذاشت.»
تولید رنک به کمک نانولوله های کربنی
پیش از این رنگی موسوم به Vantablack ساخته شده بود که قادر به جذب 99.96 درصد از نور بود. این رنگ که در سال 2014 اختراع شده فاقد هر نوع پیگمنت است و شبکه‌ای متراکم از نانولوله‌های کربنی دارد که در یک مخزن گرمایشی رشد داده شده‌است. این شرکت در گام بعد اقدام به توسعه نسخه قابل اسپری از این رنگ کرد.
Singularity Black ترکیبی از نانولوله‌های کربنی و نوعی ماده پایدارکننده است که به‌صورت جداگانه در سال 2011 در شرکت نانولب و در قالب همکاری با ناسا اختراع شد. این ماده توسط ناسا در تجهیزات ویژه مشاهده اجسام بسیار دور به کار گرفته شد که قادر است نور را جذب کند و مانع از تداخل این نور با حسگرها شود.
براساس اظهارات سازنده، این رنگ را می‌توان درون هودهای بخار یا مخازن اسپری به کار برد. بعد از قرار دادن این رنگ روی سطح فلز باید آن را تا دمای 600 درجه فارنهایت گرم کرد تا هر گونه ناخالصی روی آن از بین برود.
این رنگ بسیار شکننده بوده و نباید به آن دست زد، درصورت تماس با دست آسیب می‌بیند؛ دقیقا همانند زمانی که شما روی بال یک پروانه دست می‌کشید.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است