خانه تکنولوژي توسعه آمیزه‌های پلاستیکی تقویت شده با الیاف کتان

توسعه آمیزه‌های پلاستیکی تقویت شده با الیاف کتان

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Plastic Compound powered by Flax

مرجع پلیمر در بازار ایران: محققان موسسه MERGE  موفق به توسعه آمیزه‌های پلاستیکی تقویت شده با الیاف زیستی در مقیاس وسیع شده‌اند.

ترکیب الیاف با آمیزه‌های پلاستیکی

مواد ساخته شده از پلاستیک و الیاف برای طراحی ساختارهای سبک وزن طراحی شده است. الیاف شیشه و کربن بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد، به طور مثال ترکیب این الیاف به عنوان تقویت کننده با فیلم‌های نازک ترموپلاستیک ترکیب می‌شود. بیشتر این پلاستیک‌ها بر پایه روغن‌های معدنی هستند که یک منبع کمیاب و همچنین استخراج و استفاده از آن‌ها برای محیط زیست مضر می‌باشد.

در این پژوهش الیاف شیشه و کربن با الیاف طبیعی نظیر کتان جایگزین شد که به کاهش انتشار کربن کمک قابل توجهی خواهد نمود و باعث افزایش سختی و سفتی آمیزه‌ها می‌شوند. الیاف کتان سبک‌تر از الیاف شیشه و ارزان‌تر از الیاف کربن هستند.

در این فناوری از روش پیوسته برای تولید این آمیزه‌ها استفاده گردید. محققان آسیاب غلطکی جدید تحت عنوان calendar را طراحی نمودند. فیلم‌های پلاستیکی تقویت شده با الیاف کتان به طور مداوم به این دستگاه وارد شده، حرارت دیده و در نهایت فشرده می‌گردد.

الیاف طبیعی در مقایسه با الیاف شیشه یا کربن ویژگی خاصی دارند: آنها به سرعت مایعات را جذب می‌کنند، بنابراین قبل از پردازش باید خشک شوند. محققان خشک کنی را ایجاد نمودند که بدون فاصله‌ای به calendar متصل می‌شود. به این ترتیب فیبر خشک شده تقریبا هیچ ارتباطی با هوای مرطوب ندارد.

منبع: specialchem

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است