خانه خبر سرمایه گذاری جدید هند در صنعت پتروشیمی

سرمایه گذاری جدید هند در صنعت پتروشیمی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
پتروشیمی جم

مرجع پلیمر در بازار ایران: شرکت های هندی در نظر دارند تا با هدف افزایش ظرفیت تولید محصولات مختلف پتروشیمی، اقدام به 35 میلیارد دلار سرمایه گذاری کنند.

پتروشیمی جم

شرکت های نفت هند (IOCL)، بهارات پترولیوم (BPCL) و هندوستان پترولیوم (HPCL)، با هدف تامین رشد فزاینده تقاضا برای محصولات مختلف، در حال برنامه ریزی برای سرمایه گذاری 35 میلیارد دلاری در صنعت پتروشیمی این کشور هستند.

این در حالیست که شرکت های پالایش نفت هند برای مدتی طولانی تنها در زمینه تولید سوخت های مورد استفاده در حمل و نقل و مصارف خانگی فعالیت داشته اند. همزمان با برنامه دولت برای ارتقاء تولید مواد با دوام (durable) و ارزان قیمت برای صنایع مختلفی نظیر کشاورزی و بسته بندی مواد غذایی، شرکت های یادشده به ارزیابی تهدیدات بلند مدتی که از سوی انرژی های تجدیدپذیر (renewable energy) و توسعه وسایل نقلیه الکتریکی متوجه آن هاست؛ می پردازند.

مصرف محصولات پتروشیمی هند یک چهارم میانگین جهانی

بر اساس این گزارش ، سرانه مصرف پلیمرهای مصنوعی (synthetic polymer) هند برای تولید گریدهای مختلف پلاستیک، تنها 10 کیلوگرم (معادل 22 پوند) است. حال آن که کارشناسان متوسط جهانی این رقم را 32 کیلوگرم گزارش می کنند.

اس میترا، از مقامات ارشد بخش تجارت انجمن تولیدکنندگان صنایع شیمیایی و پتروشیمی هند، عنوان کرد: با وجود این که هند یکی از سریعترین اقتصادهای در حال رشد جهان به شمار می رود؛ مصرف محصولات پتروشیمی ما یک چهارم میانگین جهانی است.

وی افزود: در حال حاضر هند نیمی از محصولات پتروشیمی مورد نیاز خود را از طریق واردات تامین می کند.

بهارات پترولیوم و هندوستان پترولیوم در نظر دارند تا ظرف پنج سال آینده هر یک با صرف سرمایه ای حدود 15 میلیارد دلار، سهم تولیدات پتروشیمی از درآمد کل خود را به 10 درصد افزایش دهند. از طرفی شرکت نفت هند نیز برنامه دارد تا چهار میلیارد و 700 میلیون دلار ظرف پنج تا هفت سال آینده در این بخش هزینه کند.

منبع: نیپنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است