خانه اقتصادی‏تحليل روند پیشبینی روند کاهشی قیمت متانول در ماه های آینده

پیشبینی روند کاهشی قیمت متانول در ماه های آینده

توسط مدیر سایت
0 نظرات
نمودار نزولی

مرجع پلیمر در بازار ایران: فعالان بازار پیش بینی می کنند به دنبال رشد چشمگیر ظرفیت تولید متانول ایالات متحده، قیمت این محصول در ماه های آینده کاهشی چشمگیر را تجربه کند.

 نمودار نزولی

هم زمان با ورود به سه ماهه سوم سال جاری میلادی، فعالان بازار پیش بینی می کنند که چشم انداز قیمت متانول در بازار جهانی به دنبال ایجاد و  راه اندازی ظرفیت های جدید تولید این محصول در تگزاس ایالات متحده، در نیمه دوم امسال با افت همراه باشد.

بر اساس این گزارش ، ظرفیت تولید متانول آمریکا با شروع به کار مجتمع بی مانت ایالت تگزاس با ظرفیت یک میلیون و 750 هزار تن، به هفت میلیون و 500 هزار تن در سال می رسد. از طرفی طرح مشترک OCI Natgasoline که به طور مشترک متعلق به شرکت های OCI و G2X Energy است؛ قرار بود در فاصله ماه های ژوئیه و اوت به بهره برداری برسد. با این حال منابع آگاه پیش بینی می کنند که راه اندازی آن تا اواخر سه ماهه چهارم امسال نهایی شود.

روند کاهشی قیمت متانول درپی افزایش تولید

اگر چه گمان نمی رود تاثیر رشد چشمگیر ظرفیت بر قیمت های جهانی بلافاصله احساس شود؛ با این حال بسیاری از فعالان پتروشیمی معتقدند که ظرفیت های تازه اضافه شده به متعادل شدن بازار کمک می کند. بدین ترتیب تقاضای جهانی همچنان عاملی کلیدی در تعیین قیمت این محصول در بازار آمریکا خواهد بود.

کارشناسان می گویند: تنها افت چشمگیر تقاضای جهانی می تواند قیمت ها در  بازار داخلی را شدیدا متاثر سازد.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است