خانه تکنولوژي استفاده از پلیمر های سبک، راهکاری جدید برای ساخت خانه های مقاوم در برابر زلزله

استفاده از پلیمر های سبک، راهکاری جدید برای ساخت خانه های مقاوم در برابر زلزله

توسط مدیر سایت
0 نظرات

مرجع پلیمر در بازار ایران: زلزله‌های مداوم در ژاپن به یکی از پدید‌ه‌های همیشگی این کشور تبدیل شده است. رخدادی که مهندسان را به فکر طراحی سازه‌های جدید از جمله استفاده از پلیمر های سبک در ساخت خانه، انداخته است.

 

 

 

ترکیب ساختار گنبدی و پلیمر های سبک

ساخت خانه‌های امن، یکی از راهکارهای جدیدی است که در این حوزه انجام گرفته است. گنبدهایی یکپارچه که از سطح زمین و بر روی میلگرد‌های عمود داخل حلقه‌ها ساخته می‌شود. در ساخت این سازه‌های ماژولار مصالحی سبک چون پلی استایرن ( پلیمر بسیار سبک و مقاوم ) استفاده شده است. وزن هر قطعه در حدود 80 کیلوگرم است و خانه تنها در عرض 3 روز ساخته می‌شود.

مهندسان سه ویژگی ضد زلزله بودن، دوستی با محیط زیست و ارزان بودن را مشخصه اصلی  این خانه‌ها می‌دانند، ضمن اینکه بنا بر خاصیت ماژولار بودن، صاحب خانه می‌تواند طبق سلیقه‌اش، قطعات مختلفی را سفارش داده و خانه‌ای با معماری شخصی داشته باشد.

به گفته سازندگان، این خانه‌های مقاوم از صاحبانشان در برابر زلزله، طوفان، آتش‌، بادهای قوی و سیل به خوبی محافظت کرده و  پیوند خوبی با حوزه‌های دیگر دارند، ضمن اینکه در این خانه‌ها میزان  اتلاف انرژی به کمترین حد خود رسیده است.

ویدئوی زیر از روستای دیدنی آسو گرفته شده که با ساختارهای گفته شده، مامن خوبی برای ژاپنی‌هاست.

منبع: باشکاه خبرنگاران جوان

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است