خانه علمی پژوهشیمقالات توسعه فرآیندی جدید جهت تولید لاستیک و پلاستیک‌ پایدار

توسعه فرآیندی جدید جهت تولید لاستیک و پلاستیک‌ پایدار

توسط مدیر سایت
0 نظرات

مرجع پلیمر در بازار ایران: یک تیم علمی از سه دانشگاه Delaware، Minnesota و  Massachusetts موفق به توسعه فرآیندی با بازدهی بالا و کم هزینه برای ساخت بوتا دی ان از منابع تجدید پذیر مانند درختان، علفزارها و ذرت شده‌اند.

پلاستیک‌ها و لاستیک مصنوعی از بوتا دی ان، مولکولی که به طور سنتی از نفت یا گاز طبیعی ساخته می‌شود، تولید می‌شوند. این پژوهش می‌تواند صنایع پلاستیک و لاستیک چند میلیارد دلاری را تغییر دهد.

بوتا دی ان جزء اصلی شیمیایی در گستره وسیعی از مواد موجود در سراسر جامعه است. هنگامی که این چهار مولکول کربن در بوتا دی ‌ان تحت واکنش شیمیایی قرار می‌گیرند و زنجیرهای بلندی به نام پلیمر را تشکیل می‌دهند، لاستیک استایرن بوتا دی ان (SBR) تشکیل می‌شود که برای ساخت لاستیک‌های خودرو مقاوم در برابر سایش استفاده می‌شود.

در دنیای پلاستیک، بوتا دی ان جزء اصلی شیمیایی آکریلونیتریل بوتا دی ان استایرن (ABS) است که می‌تواند به شکل های سفت و سخت قالب گیری شود. پلاستیک ABS سخت برای ساخت کنسول‌های بازی ویدئویی، قطعات خودرو، کالاهای ورزشی، وسایل پزشکی و دیگر محصولات مورد استفاد قرار می‌گیرد.

شیمی جدید شامل یک فرایند سه مرحله‌ای است که از قندهای حاصل از زیست توده آغاز می‌شود. تیم تحقیقاتی با استفاده از فناوری توسعه یافته در داخل CCEI، قندها را به ترکیبات حلقوی فورفورال تبدیل نمودند. در مرحله دوم فورفورال را به ترکیب حلقوی دیگری با نام تترا هیدرو فوران (THF) پردازش نمودند. و در مرحله آخر آن‌ها با استفاده از کاتالیست جدید توسعه یافته تحت عنوان phosphorus all-silica zeolite، تترا هیدرو فوران را به بوتا دی ان با درصد بازده بیش از 95% تبدیل نمودند.

دانلود کامل مقاله تولید لاستیک و پلاستیک‌ پایدار:

Biomass-Derived Butadiene by Dehydra-Decyclization of Tetrahydrofuran

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است