خانه علمی پژوهشیمقالات تولید پلاستیک زیستی از پروتئین سویا

تولید پلاستیک زیستی از پروتئین سویا

توسط مدیر سایت
0 نظرات

مرجع پلیمر در بازار ایران: محققان دانشگاه Seville، همراه با کارشناسان دانشگاهHuelva ، موفق به دستیابی زیست پلاستیک طبیعی از پروتئین سویا شده‌اند که توانایی جذب تا 40 برابر وزن خود را دارد. این محصول آلی و زیست تخریب پذیر، سازگار با محیط زیست نیز می‌باشد.

یکی دیگر از اهداف این پروژه یافتن موادی است که بتواند جایگزین پلاستیک‌های بدست آمده از پلیمرهای مصنوعی شود که معمولا در محصولات بهداشتی استفاده می‌شود.

برای رسیدن به طراحی جدید پلاستیک زیستی، محققان ترکیب سویا را تغییر دادند تا درصد بيشتری از آب را حفظ كنند. سویا ظرفیت زیادی برای جذب دارد که باعث می‌شود این ماده ایده آل گردد. بدون دخالت در ترکیب آن، سویا قادر به جذب 12 برابر وزن خود است، اما با اصلاح ساختار مولکولی آن توانایی جذب آب افزایش یافته و ظرفیت آن سه برابر می‌شود که به 36 برابر وزن اولیه آن می‌رسد. محققان سویا را فرآوری کرده و با استفاده از تکنیک خشک کردن انجمادی، پروتئین آن را استخراج کردند. پس از عمل آبزدایی، آمیزه پروتئینی را با یک نرم کننده مخلوط کرده و به داخل دستگاه قالب گیری تزریقی وارد نمودند.

ویژگی پلاستیک زیستی جدید

این پلاستیک‌ها با داشتن ظرفيت جذب بالاتر نسبت به ساير زیست پلاستيک هاي مرسوم، در صنایع کشاورزی به ویژه به عنوان ماده اولیه تولید کود کاربرد دارد.

دانلود کامل مقاله:

Natural superabsorbent plastic materials based on a functionalized soy protein

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است