خانه علمی پژوهشی کاغذی که تا 80 بار می‌توان روی آن نوشت و پاک کرد

کاغذی که تا 80 بار می‌توان روی آن نوشت و پاک کرد

توسط مدیر سایت
0 نظرات
مقاله

مرجع پلیمر در بازار ایران: محققان دانشگاه کالیفرنیا موفق به ساخت کاغذ جدیدی شدند که تا 80 بار می‌توان روی آن نوشت و پاک کرد. روی سطح این کاغذ از نوعی پوشش حاوی نانوذرات استفاده شده‌است.

 مقاله
هر چند تلفن‌های هوشمند در حال گسترش هستند و کتاب‌خوان‌های الکترونیکی نیز محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند، اما درآمریکا هر ساله 70 میلیون تن کاغذ مصرف می‌شود. محققان دانشگاه کالیفرنیا مقاله‌ای منتشر کردند که در آن جزئیاتی درباره ساخت نوعی کاغذ ارائه شده که می‌توان تا 80 بار روی آن نوشت و دوباره مطالب را پاک کرد. درصورت تجاری‌سازی این کاغذ، می‌توان امیدوار بود که میزان مصرف کاغذ کاهش یابد.
نانوذرات در قلب این کاغذ
نانوذرات در قلب این فناوری قرار گرفته‌ اند. راشد العیزا که از محققان این پروژه جدید است، می‌گوید: «من درباره نانوذرات صحبت می‌کنم. در این پروژه ما نانوذرات را با رنگ آبی ترکیب کردیم، و در نهایت ترکیب نانوذرات و رنگ را روی هر زیرلایه که می‌خواهیم به کار می‌گیریم. این رنگ را می‌توان روی کاغذ پوشش داد یا حتی امکان قرار دادن آن روی پلاستیک یا شیشه نیز وجود دارد. بعد از قرار دادن پوشش روی سطح، می‌توان روی آن عبارات مورد نظر را نوشت. پس از چند دقیقه قرار دادن کاغذ زیر نور، نوشته‌ها دیده می‌شوند و روی سطح باقی می‌مانند.»
این نوشته‌ها بعد از 5 روز ناپدید می‌شوند چرا که اکسیژن موجود در هوا الکترون‌ها را از نانوذرات رنگی دریافت کرده و آنها را به رنگ اصلی باز می‌گرداند. این فرآیند می‌تواند با گرم کردن سطح تسریع شود، به طوری که می‌توان بعد از چند دقیقه از نوشتن یک مطلب آن را به سادگی با گرما پاک کرد.
این فناوری می‌تواند مفهوم دنیای بدون کاغذ را یک گام به واقعیت نزدیک‌تر کند.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است