خانه علمی پژوهشی توسعه جاذب‌های UV بی‌رنگ جهت بسته‌بندی PET

توسعه جاذب‌های UV بی‌رنگ جهت بسته‌بندی PET

توسط مدیر سایت
0 نظرات
PET

مرجع پلیمر در بازار ایران: شرکت Milliken موفق به توسعه جاذب‌های UV بی رنگ (ClearShield) برای بسته بندی PET شده است که از محتویات حساس به UV در برابر تخریب شدن محافظت می‌کند در حالی که وضوح و شفافیت مواد را حفظ می‌نماید.

صاحبان برندهای تجاری با جایگزینی رنگزاهای مصنوعی و نگهدارنده‌ها با اجزا طبیعی بیشتری در نوشیدنی‌ها و همچنین مواد غذایی جامد، ویتامین‌ها و سایر محصولات بسته‌بندی، به خواسته‌های مصرف کننده پاسخ می‌دهند. اما این مساله چالش جدیدی ایجاد می‌کند، زیرا قرار گرفتن در معرض نور UV می‌تواند این اجزا را تخریب کند و منجر به اثرات منفی بر روی رنگ، ظاهر، عطر و طعم و یا ارزش مواد مغذی می‌گردد.

ClearShield یک روش کارآمد برای محافظت از نوشیدنی‌ها و سایر محتواهای حساس به نور توسط جاذب‌های UV در بسته بندی PET ارائه کرده است. این جاذب‌ها 95٪ نور UV را تا 390 نانومتر فیلتر کرده و امکان استفاده از رنگزاهای طبیعی حساس به UV را در محصولات بسته بندی را مهیا می‌کنند.

بر اثر اکسیداسیون نوری، اکثر ویتامین ها به نور، گرما و اکسیژن حساس هستند. تخریب ویتامین می‌تواند منجر به خنثی شدن طعم و تغییر رنگ در فرمولاسیون نوشیدنی شود.

نتایج عملکردی قابل قبول بسته‌بندی PET

بطری های PET ساخته شده با جاذب‌های UV ClearShield، نتایج قابل توجهی را در مورد گسترش عمر مفید مواد تشکیل دهنده (به عنوان 80 درصد غلظت اولیه) ارائه می‌دهد. به عنوان مثال، مطالعات نشان داده است که مدت زمان نگهداری ویتامین A  در بسته‌بندی اصلاح شده با  30 ClearShieldبرابر بهتر از زمانی است که در PET استاندارد بسته بندی شده است.

این مواد افزودنی به راحتی قابل حمل و اندازه گیری هستند. همچنین به کاهش یا حذف نیاز به استفاده از ظروف تیره یا رنگی برای محافظت از محتویات بسته بندی کمک می‌کند.

منبع: packaging-gateway

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است