خانه علمی پژوهشی ترکیب گرافن با مواد پلیمری برای تولید صنعتی نانوالیاف در چین

ترکیب گرافن با مواد پلیمری برای تولید صنعتی نانوالیاف در چین

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Nano kniting

یک شرکت چینی موفق به تولید الیافی شده که در آن از گرافن برای ایجاد خواص منحصر به فرد استفاده شده‌است. این الیاف دارای خواصی نظیر مقاومت در برابر تابش فرابنفش و خواص آنتی‌باکتریال است.

یکی از شرکت‌های چینی موفق به توسعه الیاف گرافنی شده‌است. این شرکت چینی قصد دارد تا از این الیاف برای تولید منسوجات ورزشی، لباس زیر و انواع پوشاک‌ها استفاده کند. در این فناوری، گرافن با مواد پلیمری ترکیب شده و در دمای اتاق الیاف جدیدی بدست می‌آید. این الیاف جدید دارای خواص مختلفی از جمله خواص آنتی‌باکتریال، مقاوم در برابر پرتوهای فرابنفش، آنتی‌استاتیک و ویژگی‌های مقاومت در برابر حرارت است. در واقع منسوجاتی که با استفاده از این الیاف تولید می‌شوند این خواص جالب توجه را بدست می‌آورند.

در نشستی که توسط وزارت علم و فناوری کشور چین برگزار شده بود، مسئولان این وزارتخانه فناوری تولید این الیاف را تأیید کردند. در این نشست اعلام شد که شرکت شانگهای کیورن نیو متریال تکنولوژی (Shanghai Kyorene New Material Technology Co) اقدام به تولید این الیاف کرده است. فناوری ساخت این الیاف به‌صورت پتنتی در چین و خارج این کشور به ثبت رسیده است. این فناوری همگام با دیگر کشورها توسعه می‌یابد. گرافن یکی از سبک‌ترین و نازک‌ترین و در عین حال مستحکم‌ترین ماده تولید شده به دست بشر است.
تولید محصولات جدید با نانوالیاف گرافنی
بای یونگزیاو از دانشگاه لانژو که در حوزه تحقیقات گرافن در این کشور پیشرو است، درباره فناوری الیاف گرافنی این شرکت می‌گوید: «این فناوری جدید موجب می‌شود تا بتوان الیاف را با گرافن ترکیب و از آن در محصولات نساجی استفاده کرد. درصورت استفاده از این الیاف در محصولات، قابلیت‌های جدیدی در محصول نهایی ایجاد می‌شود.»
کیو جینگ از مدیران انجمن ملی نساجی چین می‌گوید: «موفقیت الیاف گرافنی می‌تواند به تولید منسوجات جدید کمک کرده و رقابت‌پذیری صنایع چین را در سطح بین‌المللی بهبود دهد.»

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است