خانه علمی پژوهشیمقالات ایجاد لاستیک سیلیکون متخلخل و انعطاف پذیر در آب توسط چاپ سه بعدی

ایجاد لاستیک سیلیکون متخلخل و انعطاف پذیر در آب توسط چاپ سه بعدی

توسط مدیر سایت
0 نظرات

مرجع پلیمر در بازار ایران: محققان دانشگاه کارولینای شمالی موفق به ایجاد ساختارهای لاستیک سیلیکونی متخلخل و انعطاف پذیر با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی شده‌اند. در این تکنیک جدید آب با فرم‌های مایع و جامد سیلیکون ترکیب شده و تشکیل جوهر خمیر مانندی را می‌دهد که به چاپگر سه بعدی تزریق می‌شود. این نوآوری جدید می‌تواند در کاربردهای زیست پزشکی و رباتیک نرم مورد استفاده قرار گیرد.

در یک محیط آبی، لاستیک سیلیکون مایع می‌تواند برای تشکیل پلی برای اتصال بین دانه‌های لاستیک سیلیکون کوچک مورد استفاده قرار بگیرد.

جالب است که این تکنیک می تواند در یک محیط خشک یا مرطوب مورد استفاده قرار گیرد و این نشان می دهد که آن را می توان در بافت زنده استفاده کرد. به طور مثال باندهای نرمی که می‌تواند به طور مستقیم بر روی قسمتی از بدن انسان پرینت شود.

در این روش از مواد اکسترود شده بسیار ساده استفاده شده که در چاپگر سه بعدی قرار گرفته و مستقیما تبدیل به ساختارهای متخلخل و انعطاف پذیر حتی در زیر آب می‌شود و نیاز به هیچ شیمی خاص یا ماشین آلات گران قیمتی نمی‌باشد. ترفند این تکنیک استفاده از سیلیکون هم در فاز مایع و هم فاز جامد می‌باشد که آن را تبدیل به ماده‌ای قابل انعطاف پس از شکل‌دهی و پخت می‌کند.

دانلود کامل مقاله:

3D Printing by Multiphase Silicone/Water Capillary Inks

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است