خانه علمی پژوهشیمقالات تبدیل ضایعات پلاستیکی وسایل نقلیه به فوم توسط روغن نارگیل

تبدیل ضایعات پلاستیکی وسایل نقلیه به فوم توسط روغن نارگیل

توسط مدیر سایت
0 نظرات

مرجع پلیمر در بازار ایران: وسایل نقلیه همراه با اجزای پلاستیکی، فلزی و لاستیکی آن مسئول تولید میلیون‌ها تن ضایعات پلاستیکی در سراسر جهان می‌باشند. محققان موفق به بازیافت اجزای پلاستیکی در این وسایل نقلیه توسط روغن نارگیل شده‌اند که می‌تواند به عنوان فوم برای ساخت و ساز، بسته‌بندی و صنایع خوردرو مجددا مورد استفاده قرار بگیرد.

پلی کربنات و پلی‌ یورتان بازیافتی مناسب برای عایق ساختمانی، یخچال‌ها و محصولات بسته‌بندی هستند. برخی از ضایعات پلاستیکی وسایل نقلیه می‌تواند به آسانی مجددا فرآورش گردد، با این وجود مواد پلی کربناتی و پلی یورتانی نیازمند روش بازیافت شیمیایی دشوارتر هستند. علاوه بر این رنگ‌ها و پوشش‌هایی که بر روی پلاستیک‌های پلی کربنات و پلی یورتان قرار دارد در حین فرآورش آن‌ها مزاحمت ایجاد کرده و باعث تخریب محصولات بازیافتی می‌گردند. با اضافه کردن بعضی از انواع مواد بازیافتی به فوم‌های عایق موجود، می توان فوم‌ها را بیش از حد متراکم یا شکننده کرد. اگر چه محققان تکنیک‌های مختلف بازیافت شیمیایی را توسعه داده‌اند، اما تعداد بسیار کمی از آنها تلاش کرده‌اند تا محصولات قابل استفاده با آنها را تولید کنند.

روغن نارگیل قادر به تخریب پلی کربنات می‌باشد. تیم تحقیقاتی موفق به توسعه راهی برای بازیابی پلی کربنات و پلی یورتان از ضایعات پلاستیکی وسایل نقلیه با روغن نارگیل و ماکرو ویو شدند. این دستاورد منجر به ایجاد محصولات بازیافتی و تجدید پذیر شده است که تخریب نمی‌گردد. این محصول را می‌توان با یک فوم موجود ترکیب کرد و یکپارچگی فوم عایق حفظ می‌شود. علاوه بر این، این مواد جدید در دماهای بالا پایدار بوده و این امر برای صنایع ساختمانی مناسب است.

دانلود کامل مقاله:

Rigid Polyurethane Foam Fabrication Using Medium Chain Glycerides of Coconut Oil and Plastics from End-of-Life Vehicles

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است