خانه اقتصادیگزارش و تحلیل مروری بر معاملات هفته گذشته پلیمرها در بورس کالا

مروری بر معاملات هفته گذشته پلیمرها در بورس کالا

توسط مدیر سایت
0 نظرات
محصولات پتروشيمي

مرجع پلیمر در بازار ایران: مجموع عرضه پلیمرها  در هفته گذشته ۶۹ هزار و ۳۲۱ تن و تقاضای آن هم بالغ بر ۱۰۲ هزار و ۶۲ تن بود.

به این ترتیب در هفته دوم تیرماه  با توجه به پایان ماه رمضان و اعلام افزایش قیمت های پایه، بازار محصولات پلیمری رونق بیشتری را تجربه کرد. به طوری که حجم عرضه ها بعد از دو هفته کاهش متوالی در هفته جاری بار دیگر صعودی شده و به مرز ۷۰ هزار تن رسید.

همچنین در هفته ای که گذشت، حجم معاملات بیش از ۱۵ هزار تن افزایش را تجربه کرد، به این ترتیب در کل بیش از ۷۲ درصد از محصولات عرضه شده مورد معامله قرار گرفت. همچنین ۲۸ گرید از ۸۲ گرید عرضه شده با رقابت قیمتی به فروش رسیدند.

در همین حال حجم عرضه ها نیز با افزایش ۸ هزار و ۳۸۲  تنی نسبت به هفته ماقبل روبه رو شد.

محصولات پتروشيمي

بیشترین افزایش عرضه نیز مربوط به گروه پلی اتیلن سبک فیلم و با ۲هزار و ۵۷۴ تن افزایش است، بعد از این گروه پلی اتیلن سبک خطی و با ۲هزار و ۲۵۵ تن قرار داشت، گروه سومی که بیشترین افزایش عرضه را تجربه کرد پلی پروپیلن های نساجی بودند که در هفته جاری یک هزار و ۵۱۲ تن افزایش عرضه را تجربه کرد.

در همین حال بیشترین کاهش عرضه مربوط به گروه پلی اتیلن سنگین اکستروژن و لوله با ۲هزار و ۶۴۹ تن کاهش است، همچنین گروه پلی اتیلن سنگین فیلم نیز کاهشی ۴۱۸ تنی را تجربه کرد.

تقاضا هم نسبت به هفته ماقبل ۳۰ هزار و ۳۳  تن افزایش یافته است. به گفته کارشناسان بازار پتروشیمی، بخشی از این افزایش تقاضا مربوط به افزایش عرضه ها و بخش دیگر آن به اتمام ماه مبارک رمضان و افزایشی بودن قیمت های پایه در هفته قبل مربوط می شود.  بیشترین تقاضا در هفته گذشته مربوط به گرید پلی پروپیلن فیلم HP۵۲۵J  بوده است، که بیش از ۱۱ هزار تن تقاضا داشت، پلی پروپیلن شیمیایی ZR۲۳۰C  نیز بیش از ۱۰ هزار تن تفاضا بود و در رتبه دوم قرار داشت،  پلی پروپیلن شیمیایی ZB۳۳۲C  با ۶ هزار و ۷۲۰ تن تقاضا در رده بعدی قرار داشت.

تعادل در عرضه و تقاضای پلیمرها

این در حالی است که معاملات محصولات پلیمری هفته گذشته تعادل داشت. به این ترتیب جذاب ترین محصولات پلیمری در هفته ای که گذشت پلی پروپیلن شیمیایی ZB۳۳۲C ، پلی پروپیلن شیمیایی ZR۲۳۰C ، پلی پروپیلن های فیلم و پلی استایرن ۲۰۰ بودند.

کالاهای دیگری همچون پلی اتیلن سبک فیلم ۰۰۷۵ هم مورد توجه خریداران قرار داشت، برخی گریدهای پلی پروپیلن شیمیایی و سنگین اکستروژن جم نیز با رقابت به فروش رفتند.

منبع: پایگاه خبری بورس کالای ایران

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است