خانه اقتصادی برزیلی ها در راه بازگشت به صنعت پتروشیمی ایران

برزیلی ها در راه بازگشت به صنعت پتروشیمی ایران

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Petrochemical-Units foregin

مرجع پلیمر در بازار ایران: پس از آغاز صادرات اولین محموله پتروشیمی ایران به برزیل در دوران پسا برجام، دور جدید گفتگوها با شرکت‌های برزیلی در حوزه تامین تجهیزات و انتقال دانش فنی در صنعت پتروشیمی آغاز شد.

همکاری با صنعت پتروشیمی

همزمان با آغاز صادرات محصولات پتروشیمی و پلیمری ایران به کشورهای آمریکای جنوبی به ویژه برزیل در دوران پسابرجام، حالا دور جدید همکاری های ایران و برزیل هم در صنایع پتروشیمی کلید خورده است.
بر این اساس پس از گفتگوهای چند سال اخیرا وزارت نفت و شرکت پتروبراس برزیل برای سرمایه گذاری در بخش بالادستی صنعت نفت و پتروشیمی ایران، مدیران شرکت پتروشیمی جم هم مذاکراتی را با شرکت ENGEMASA به منظور انتقال دانش فنی و ساخت برخی از تجهیزات آغاز کرده اند.

مدیر تحقیق و توسعه شرکت ENGEMASA

در راستای آغاز همکاری‌های ایران و برزیل در صنایع پتروشیمی، مدیر عامل و مدیر تحقیق و توسعه شرکت ENGEMASA برزیل با سفر به عسلویه قطب جدید تولید گاز و پتروشیمی ایران با مدیران پتروشیمی جم گفتگوهایی را برای توسعه همکاری ها آغاز کرده‌اند.

«دلیر صوفی احمدی» در تشریح جزئیات این گفتگوها با بیان اینکه در نشست مشترک هم اندیشی با مدیر عامل و مدیر تحقیق و توسعه شرکت ENGEMASA برزیل اخرین دستاوردهای فنی در حوزه تامین متریال تیوب و کویل کوره‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت، گفت: تامین متریال تیوب و کویل کوره ها که نقش بسزایی در پروسه کراکینگ دارند که این در این زمینه مدیران شرکت برزیل آخرین دستاوردهای فنی خود را تشریح کردند.

رئیس بازرسی فنی و حفاظت فلزات شرکت پتروشیمی جم با تاکید بر اینکه تامین کننده کل کوره‌های پتروشیمی جم تا یکسال قبل شرکت S+C آلمان بود و پس از مدتها همکاری با شرکت آلمانی، شرکت برزیلی ( ENGEMASA) برای همکاری اعلام آمادگی کرد، اظهار داشت: با برگزاری نشست های فنی با این شرکت آمریکای جنوبی به این نتیجه رسیدیم که با این شرکت همکاری داشته و از دانش و محصولات آنها استفاده کنیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: قیمت نهایی شرکت S+C آلمان به دلیل انحصاری بودن خیلی بالا بود و از زمان ورود شرکت برزیلی ( ENGEMASA) در این حوزه رقابت تنگاتنگی بین این دو شرکت به وجود آمد تا حدی که ما با روند نزولی قیمت نهایی شرکت آلمانی مواجه شدیم و هزینه‌های مجتمع در این زمینه بسیار کاهش یافته است.

منبع: نیپنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است