خانه تکنولوژي تولید برق از منسوجات پلیمری

تولید برق از منسوجات پلیمری

توسط مدیر سایت
0 نظرات

مرجع پلیمر در بازار ایران: محققان دانشگاه ماساچوست موفق به ایجاد ژاکت سبک وزن و راحتی شده‌اند که می‌تواند برق تولید کند. با به کارگیری الکترودهای تنفس پذیر، منعطف و عاری از فلز در پارچه باعث انتقال کافی جریان الکتریسیته در وسایل الکترونیکی کوچک می‌شود.

هدف از این پژوهش این است که هرلباسی، هر نوع پارچه‌ای و هرنوع بافتی را تبدیل به یک رسانا بکند. با چنین هدفی می توان منسوجات الکترونیکی پیشرفته ساخت. در این دستاورد جدید از انرژی حرکت بدن برق تولید می‌شود بنابراین هر زمان که حرکت می‌کنید توسط ژاکت برق تولید می‌شود.

 

ایجاد جریان‌های کوچک الکتریکی از طریق حرکت نسبی لایه‌ها را شارژ تریبو الکتریک نامیده می‌شود.  با قرار گرفتن الکترود بین لایه‌ها  و در اثر حرکت چند میکرو وات برق تولید می‌شود.

محققان توسط روش رسوب‌دهی بخار، پارچه را با پلیمری رسانا (پلی (3و4- اتیلن دی اکسی تیوفن)  (PEDOT)) پوشش دادند. در این حالت پارچه مورد نظر در برابر کشش، سایش و پارگی مقاوم بوده و همچنین در برابر شستشو، اتو کردن و عرق بدن پایدار می‌باشد.

دانلود کامل مقاله تولید برق از منسوجات پلیمری:

Rugged Textile Electrodes for Wearable Devices Obtained by Vapor Coating Off-the-Shelf, Plain-Woven Fabrics

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است