خانه تکنولوژي تولید داخل دریچه‌های منهول نانوکامپوزیتی

تولید داخل دریچه‌های منهول نانوکامپوزیتی

توسط مدیر سایت
0 نظرات

مرجع پلیمر در بازار ایران: محققان کشور موفق به تولید دریچه‌های منهول نانوکامپوزیتی آدم‌رو با مقاومت بالای حرارتی و شیمیایی شدند که در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، آب و فاضلاب و مخابرات کاربرد دارد.

دریچه‌های آدم‌رو یا دریچه‌های منهول یک نوع از اتصالات است که برای متصل کردن چند شبکه و خط راهرو به هم مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوع اتصالات اکثراً در ساخت تونل‌های زیرزمینی مربوط به حوزه‌های نفت، گاز و پتروشیمی، مخابرات، صنایع زیرساخت و حوزه‌های حمل‌ونقل و ترافیک به کار گرفته می‌شوند.

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان که از سال 1386 انواع مخازن و اتصالات کامپوزیتی را تولید می‌کند، موفق به تولید دریچه‌های منهول نانوکامپوزیتی با خواص شیمیایی، مکانیکی و حرارتی بهینه شده است.

ویژگی ها دریچه‌های منهول نانوکامپوزیتی

محمد حبیبی، مجری طرح با اشاره به اهمیت بالای استحکام این دریچه‌ها، گفت: در این محصول با اضافه کردن نانوذرات سیلیس به ساختار پلیمری این دریچه‌ها مقاومت فشاری آنها بهبود یافته است. همچنین استفاده از فناوری نانو موجب شد تا قیمت تمام‌شده‌ محصول کاهش و سرعت پخت آنها افزایش یابد.

وی با بیان اینکه دریچه‌های منهول نانوکامپوزیتی از دو لایه‌ کامپوزیتی و الاستومری تشکیل شده است، ادامه داد: لایه‌ کامپوزیتی ضخامت بالاتری نسبت به لایه‌ الاستومری دارد. این لایه‌ها به ‌صورت همزمان و به روش قالب‌گیری گرم در پرس‌های هیدرولیک 1200 تنی و در دمای 150 درجه‌ سانتیگراد تولید می‌شوند.

حبیبی با تاکید بر اینکه استفاده از مواد نانویی جهت افزایش استحکام فشاری تنها با طراحی سیستم پخت ویژه و تحت شرایط خاص امکان‌پذیر است، یادآور شد: ما موفق شدیم در طی آزمایش‌ها و ارزیابی‌های خود به این فرآیند دست یابیم. دریچه‌های تولید شده به روش مذکور علاوه بر برخورداری از خواص مکانیکی خوب، مقاومت حرارتی و شیمیایی بالایی را نیز دارد.

دریچه‌های منهول نانوکامپوزیتی با شماره‌ ثبت اختراع 67587 در مرکز مالکیت صنعتی به ثبت رسیده و دارای گواهینامه‌ ملی استاندارد است. همچنین این محصول در تاریخ 96/01/23 موفق به اخذ گواهینامه‌ نانومقیاس از ستاد ویژه‌ توسعه‌ فناوری نانو شده است.

منبع: ایسنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است