خانه اقتصادی استفاده از توان داخلی هدف برای توسعه و بهبود تولید در صنعت پتروشیمی

استفاده از توان داخلی هدف برای توسعه و بهبود تولید در صنعت پتروشیمی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Iran petrochemical plant

مرجع پلیمر در بازار ایران: راهبرد جدید شرکت ملی صنایع پتروشیمی وهدف های جدید پیش بینی شده می تواند روابط میان مجتمع های پتروشیمی را تسهیل کند و به ویژه این وظایف در بحث خوراک و تکمیل زنجیره ارزش راهگشا خواهد بود.

 علی محمد بساق زاده مدیرکنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی درگفتگو با خبرنگار نیپنا، اظهارکرد: رویکرد صنعت پتروشیمی استفاده از توان داخلی و جذب سرمایه گذاری های خارجی است ونقشه راه صنعت پتروشیمی راهبردی برای تکمیل زنجیره ارزش با هدف افزایش تولید و صادرات به شمار می رود.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به این که راهبرد جدید این شرکت می تواند روابط میان مجتمع های پتروشیمی را تسهیل کند، گفت: در بحث خوراک و تکمیل زنجیره ارزش و همچنین توسعه و بهبود تولید، اجرایی شدن برنامه های راهبردی برنامه ریزی شده راهگشا خواهد بود.

وی افزود: برای تحقق اهداف خود در این صنعت باید سیاست گذاری ها به شکلی باشد که بخش خصوصی در راه توسعه بیش از گذشته نقش آفرین باشد و سرمایه گذاری های جدید داخلی و خارجی بتواند طرح های جاری و نیز طرح های آینده را وارد مدار تولید کند تا ایران در افق 1404 به قدرت نخست منطقه در صنعت پتروشیمی تبدیل شود.

عضو هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصریح کرد: سیاست وزارت نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی تکمیل زنجیره تولید محصولات پتروشیمی است.

بساق زاده با اشاره به این که صنعت پتروشیمی ایران با تکیه بر نقشه راه جدید و نیز راهبردهای نوین طراحی شده گام در مسیر پر شتاب توسعه خود نهاده است، گفت: خانواده بزرگ این صنعت با همدلی و همزبانی به دنبال نقش آفرینی بیشتر این صنعت در اقتصاد کشورمان است.

چشم انداز پیش روی صنعت پتروشیمی

مدیرکنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: تمام زیر ساخت ها برای تحقق جهش دوم در این صنعت وجود دارد و اکنون مسیر توسعه این صنعت هموارتر از گذشته در حال انجام است.

وی با اشاره به این که افزون بر مجتمع هایی که در حال تولید هستند، امسال چند مجتمع دیگر وارد مدار تولید می شوند و ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی ایران افزایش خواهد یافت، اظهار کرد: امید است با مشارکت بیشتر بانک های داخلی و نیز جذب سرمایه گذاران خارجی بتوان تامین مالی طرح ها را شتاب بخشید تا هر چه زودتر این طرح ها به بهره برداری برسند.

بساق زاده با بیان این که امروز عسلویه و ماهشهر به عنوان دو قطب مهم تولید محصولات پتروشیمی درحال فعالیت هستند و طرح های توسعه ای پتروشیمی در بسیاری از استان های کشور در حال تکمیل و راه اندازی است، گفت: با تولیدی شدن این مجتمع ها زنجیره تولید بسیاری از محصولات پتروشیمی در داخل کشور تکمیل خواهد شد.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهارکرد: صنعت پتروشیمی ایران با بیش از 50 سال فعالیت در بخش‌های توسعه‌ای توانسته است با رویکرد کاهش خام فروشی و تکمیل زنجیره ارزش، سبب ایجاد زیرساخت‌های مناسب در حوزه صنایع پایین دستی شود. و امیدواریم با تکمیل زنجیره به سوی کاهش خام فروشی با شتاب بیشتری حرکت کنیم.

وی با بیان این که پتروشیمی اکنون گام در مسیر تازه ای گذاشته است و با توجه به روند خصوصی سازی در این صنعت برای آینده نیازمند عزمی ملی برای تحقق برنامه ریزیهای انجام شده هستیم، افزود: بدون تردید شرکت ملی صنایع پتروشیمی می تواند به عنوان نهادی هماهنگ کننده و سیاستگذار، نقش رگولاتوری را برعهده بگیرد و خوشبختانه زیرساخت های لازم در این زمینه وجود دارد

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است