خانه تکنولوژي عرضه اولین قلم طراحی 3 بعدی دنیا با دو نوک

عرضه اولین قلم طراحی 3 بعدی دنیا با دو نوک

توسط مدیر سایت
0 نظرات
مرجع پلیمر در بازار ایران: طی سالیان اخیر قلم‌های طراحی متفاوتی اعم از حرفه‌ای، آماتور و مخصوص کودکان به بازار عرضه شده است که همگی دارای یک نوک یا خروجی بوده‌اند، اما گویا “اسکریبلر” به این نتیجه رسیده است که استفاده از دو نوک به صورت همزمان کار را برای طراحی ساده‌تر خواهد کرد. به همین دلیل این قلم طراحی 3 بعدی جدید با نام “Scribbler 3D Pen Duo” از دو نوک بهره‌ می‌برد.
عملکرد این قلم مشابه قلم‌های طراحی دیگر است و همانند یک پرینتر سه بعدی کار می‌کند، با این تفاوت که در دستان شماست.
جوهر این قلم در واقع “پلی لاکتیک اسید” (PLA)، یک نوع پلاستیک و یک ماده پایه‌گیاهی و تجزیه پذیر است که قلم آن را گرم و ذوب کرده و توسط موتور الکتریکی از نوک خود بیرون می‌دهد.
پلاستیک ذوب شده به محض خروج از دهانه قلم شروع به سرد و سفت شدن در زمان خیلی کوتاهی می‌کند و با این کار به طراحان این امکان را می‌دهد که بتوانند طرح‌های 3 بعدی طراحی کنند.
خروجی بیشتر
تعبیه دو نوک برای این قلم به منظور این است که پلاستیک مایع بیشتری از قلم بیرون بیاید تا به سرعت طراحی کمک کند. به همین دلیل سرعت طراحی با این قلم در قیاس با قلم‌های تک نوک بیشتر است و برای طراحی‌های پرسرعت بسیار مناسب است.
این قلم همچنین این امکان را به استفاده کننده می‌دهد که همزمان بتواند از دو رنگ مجزا استفاده کند.
صاحب قلم در صورتی که برای کارهای ظریف‌تر نیاز به تنها یک نوک داشته باشد می‌تواند تنها یک منبع تغذیه را بارگذاری کند.
ابداع‌کنندگان این قلم شش حالت مختلف سرعت و دما را در نظر گرفته‌اند، ضمن اینکه می‌توان آن را در حالت خودکار قرار داد تا قلم خیلی بهتر در دست قرار گیرد.
یک نمایشگر LED نیز در انتهای دستگاه امکان دسترسی و تغییر تنظیمات را به شما می‌دهد. قیمت این قلم 129 دلار پیش‌بینی شده است و از ماه اوت به بازار عرضه خواهد شد.
منبع: ایسنا و به نقل از گیزمگ

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است