خانه علمی پژوهشیمقالات تولید استنت پلیمری با قابلیت باز شدن خودکار

تولید استنت پلیمری با قابلیت باز شدن خودکار

توسط مدیر سایت
0 نظرات
polymer stand

مرجع پلیمر در بازار ایران: محققان دانشگاه هلند با به کارگیری فناوری چاپ سه بعدی موفق به تولید استنت (فنرهای عروق قلبی) پلیمری شده که به طور خودکار باز می‌شود و برای کودکانی که مشکلات قلبی دارند به کار می‌رود. این استنت پلیمری زیست تخریب پذیر و سازگار با بدن می‌باشد. نتایج تحقیقات این روش نوآورانه در مجله  3D Printing and Additive Manufacturing به چاپ رسیده است.

برای باز کردن استنت‌ها در عروق قلبی انسان، از عملیاتی به نام بالن انداختن استفاده می شود. در این روش بالن وارد دریچه قلبی شده و سپس با باز شدنش، فنر را باز کرده تا مسیر گرفتگی و لختگی آزاد شود. این استنت‌های زیست تخریب پذیر پس از مدتی جذب سلول‌ها می‌گردد. از مشکلات این روش استفاده از این استنت‌ها در عروق قلبی کودکان که بسیار ظریف و باریک هستند می‌باشد. در واقع در حین بالن انداختن امکان پاره شدن رگ‌ها وجود دارد و بسیار خطرناک می‌باشد.

برای غلبه بر این مشکل محققان از استنت‌ پلیمری استفاده نمودند که به طور خودکار در عروق باز می‌گردد و نیازی به استفاده از بالن نیست. این استنت پلیمری یک الاستومر کوپلی استر انعطاف پذیر می‌باشد که از طریق فناوری چاپ سه بعدی تولید شده است.

دانلود کامل مقاله:

Computationally Designed 3D Printed Self-Expandable Polymer Stents with Biodegradation Capacity for Minimally Invasive Heart Valve Implantation: A Proof-of-Concept Study

 

 

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است