خانه خبر عرضه‌ی نانو کف‌پوش‌های یکپارچه‌ی رزینی ساخت داخل

عرضه‌ی نانو کف‌پوش‌های یکپارچه‌ی رزینی ساخت داخل

توسط مدیر سایت
0 نظرات

مرجع پلیمر در بازار ایران: شرکت بسپارسازان ایرانیان با نام تجاری بساپلیمر، کف‌پوش‌های مایع نانویی را تولید و روانه‌ی بازار می‌کند. این شرکت که از سال 1391 فعالیت خود را آغاز کرده است، سالانه 150 تن از این کف‌پوش‌های نانویی مقاوم در برابر سایش را به بازار عرضه می‌نماید.

 
به طور کلی هدف از استفاده از کف‌پوش‌ها، محافظت از کف، افزایش طول عمر آن و ایجاد یک فضای بهداشتی است. کف‌پوش‌های یکپارچه رزینی، محصولاتی مایع و عمدتاً دوجزئی هستند که بر انواع سطوح بتنی، سنگ و موزاییک قابل‌نصب هستند. این کف‌پوش‌ها به دلیل برخورداری از خواص منحصربه‌فرد در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته‌اند. مایع بودن این کف‌پوش‌ها سبب می‌شود تا پس از نصب در محل موردنظر، سطحی یکپارچه و فاقد درز ایجاد کنند که آب‌بند و غیر جاذب است. همچنین، استحکام فشاری بسیار بالاتر آن‌ها نسبت به بتن و مقاومت شیمیایی مناسب آن‌ها از مزایای دیگر این محصولات است که استفاده از آن‌ها را در صنعت توجیه می‌کند.
رستم زاده، ضمن بیان اهمیت مقاومت به سایش کف‌پوش‌ها، در رابطه با کف پوشش‌های نانویی تولید شده در این شرکت گفت: «مقاومت به سایش بالاتر به معنای حداقل جدایش ذرات از سطح کف‌پوش در اثر ترافیک رفت و آمدی بر سطح آن است. یکی از معیارهای طبقه‌بندی اتاق‌های تمیز، غلظت ذرات معلق در هواست. بنابراین استفاده از کف‌پوشی که حداقل جدایش ذرات از سطح را داشته باشد، به ارتقا استانداردهای دارویی، غذایی و فضاهای بهداشتی کمک خواهد کرد. علاوه بر معیارهای بهداشتی و سلامت، افزایش عمر و دوام کف‌پوش از اهمیت بالایی برخوردار است. بهبود مقاومت سایشی به معنای کاهش هزینه‌های تعمیرات و نگهداری خصوصاً در بخش صنعت است. به عبارتی استفاده از این محصولات در سازه، نه به‌عنوان صرف هزینه اضافی، بلکه به‌عنوان سرمایه‌گذاری در راستای محافظت از سازه خواهد بود. شرکت بساپلیمر با بهره‌گیری از فناوری نانو در تولید کف‌پوش، موفق به بهبود کیفیت کف‌پوش‌های مایع پایه اپوکسی شده است.»
وی در ادامه افزود: «از مهم‌ترین ویژگی‌های این محصولات، یکپارچگی سطح، غیرجاذب بودن و آب‌بندی این کف‌پوش‌هاست که خود از معیارهای کف‌پوش‌های مورد تائید در صنایع دارویی (مطابق با اصول GMP)، صنایع غذایی (استانداردهای HACCP) و همچنین دستورالعمل وزارت بهداشت در تجهیز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی است. در کنار این ویژگی‌های مثبت، مقاومت سایشی کف‌پوش با بهره‌گیری از فناوری نانو تقویت شده است. مقاومت به سایش کف‌پوش نه‌تنها معیاری از عمر مفید و دوام کف‌پوش است، بلکه بر کیفیت هوای داخلی فضاهای بهداشتی نیز مؤثر است.»
مشتریان فعلی

کف‌پوش‌های نانویی تولیدی شرکت بساپلیمر با تا کنون به مراکز و شرکت‌های بسیاری عرضه شده است. از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به صنایع تولید دارو از قبیل تولید داروسازی تولیدارو و داروسازی دکتر عبیدی، بیمارستان‌هایی از قبیل بیمارستان شهدای کرمانشاه، بیمارستان دکتر غرضی ملایر و بیمارستان سلمان فارسی بوشهر و مراکز صنعتی مهمی از جمله شرکت بهره‌برداری نفت و گاز ، گروه صنعتی کرمان موتور و شرکت دارویی، آرایشی و بهداشتی مینو، اشاره کرد.

تولید سالیانه‌ی این محصول نانویی در شرکت بساپلیمر به میزان 150 تن است و یازده نفر در این واحد صنعتی تجاری به‌طور مستقیم اشتغال دارند. پیش‌بینی می‌شود این تعداد به بیست نفر افزایش یابد.

کف‌پوش‌های نانویی مقاوم در برابر سایش پس از ثبت اختراع در سال 1390، گواهی نانومقیاس را از ستاد ویژه‌ی توسعه‌ی فناوری نانو در سال 1391 اخذ کرده است. همچنین انتخاب آن در زمره‌ی طرح‌های برتر در جشنواره‌ی علم تا عمل در سال 1391 و دریافت تأییدیه به‌عنوان محصول دانش‌بنیان در سال 1394 از دیگر دستاوردهای این محصول نانویی است. این کف‌پوش‌ها دارای گواهی عدم سمیت و تحریک پوستی از دانشگاه شهید بهشتی نیز هستند.

شرکت بساپلیمر

رستم زاده، در پایان ضمن تأکید بر رشد تدریجی و گام به گام شرکت بساپلیمر گفت: « شرکت بساپلیمر در سال 1391 و با حضور 2 نفر فارغ‌التحصیل رشته‌ی مهندسی پلیمر فعالیت خود را آغاز کرد؛ این شرکت در ابتدای راه در مرکز رشد مستقر بود و به‌مرور و با تلاش در جهت تولید محصولات باکیفیت و شرکت در نمایشگاه‌های معتبر و معرفی محصولات، موفق به اخذ گواهی‌نامه‌ها و تأییدیه‌هایی از مراکز مختلف شد. در این مسیر مشاوره‌ها و حمایت‌های مستقیم و غیرمستقیمی که کریدور فناوری تا بازار ستاد فناوری نانو در زمینه‌های مختلف اعم از حمایت از اشتغال، مشاوره‌های بازاریابی، مالی، عارضه‌یابی و حقوقی در کنار حمایت‌های مالی خرید دستگاه‌ها و تجهیزات خط تولید خصوصاً در سال‌های ابتدایی فعالیت نقش غیرقابل‌انکاری در رشد و موفقیت بساپلیمر داشته‌اند. اکنون با افزایش فروش و جلب اعتماد مشتریان رشد بساپلیمر سرعت بیشتری پیدا کرده است.»

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است