خانه اقتصادیگزارش و تحلیل بررسی 2 ماهه تولید محصولات منتخب پتروشیمی

بررسی 2 ماهه تولید محصولات منتخب پتروشیمی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
محصولات پلیمری

مرجع پلیمر در بازار ایران: در بخش کالاهای منتخب پتروشیمی به تفکیک محصولات شیمیایی و پلیمری نیز در مدت زمان مورد بررسی «(SBR) استایرن بوتادین رابر»، «(PS) پلی استایرن»، اوره، «(PVC) پلی‌وینیل کلراید» و آمونیاک بیشترین رشد تولید در میان محصولات منتخب پتروشیمی را به خود اختصاص داده‌اند.

محصولات پلیمری

افزایش تولید

براساس آمار اعلام شده مجموع «(SBR) استایرن بوتادین رابر» تولید شده در دو ماه نخست سال جاری برابر با 10 هزار تن بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشدی حدود 104 درصد را ثبت کرده است.

تولید «(PS) پلی‌استایرن» نیز در این مدت برابر با 44 هزار تن بوده که رشدی حدود 41 درصد را در مقایسه با سال گذشته داشته است.

اوره تولیدی در این دوره نیز برابر با 931 هزار تن بوده و رشد آن 5/ 22 درصد بوده، درخصوص «(PVC) پلی‌وینیل کلراید» نیز تولید ثبت شده برابر با 91 هزار تن است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از رشد بیش از 24 درصد حکایت دارد.

«آمونیاک» تولیدی در این مدت نیز برابر با 697 هزار تن بوده که رشدی 4/ 15 درصدی را در مقایسه با دوره مشابه سال قبل تجربه کرده است.

 

کاهش تولید

در مقابل محصولات شیمیایی که در این دوره رشد تولید داشته‌اند می‌توان به افت تولید حدود 48 درصدی «(PBR) پلی‌بوتادین رابر» و افت تولید «(AE) اکریلونیتریل بوتادین استا» اشاره کرد، افت تولید این محصول حدود 28 درصد ثبت شده است.

«(PP) پلی‌پروپیلن» سومین محصولی است که بیشترین افت تولید را داشته است. براساس آمار اعلام شده در دو ماه نخست سال جاری این محصول افت بیش از 10 درصد را تجربه کرده است.

در کنار محصولات شیمیایی که افت یا رشد تولید را تجربه کرده‌اند روند تولید دو محصول «(ER)اپوکسی‌رزین» و «(PC) پلی‌کربنات» در آمار دو ماه نخست سال جاری قید نشده و وضعیت تولید این محصولات نامشخص است.

منبع: دنیای اقتصاد

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است