خانه اقتصادیگزارش و تحلیل مروری بر روند قیمت های اعلامی محصولات پلیمری و شیمیایی

مروری بر روند قیمت های اعلامی محصولات پلیمری و شیمیایی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
report and analysis

مرجع پلیمر در بازار ایرانمقایسه قیمت پایه محصولات پلیمری و شیمیایی در تاریخ ۲۱ و ۲۸ خردادماه نشان می دهد که برخی از کالاها روندی کاهشی و برخی دیگر نیز روندی افزایشی داشته اند.

گروه پلیمری های

بیشترین افت قیمت در گروه محصولات پلیمری متعلق به استایرن بوتادین رابرهای تیره و روشن است، این کالاها به ترتیب ۳.۷ و ۳.۵ درصد نسبت به هفته گذشته کاهش قیمت داشته اند.

در رده بعدی بیشترین کاهش قیمت، پلی اتیلن های ترفتالات بطری با ۱.۴ درصد افت قرار دارند، این کالاها از ۴۹ تومان تا ۵۳ تومان نسبت به هفته قبل ارزان شدند.

همچنین پلی اتیلن سبک فیلم نیز در رده سوم بیشترین افت قیمت با ۰.۷ درصد کاهش قرار دارد، این کالا از رقم ۴ هزار و ۱۳۳ تومان به ۴ هزار و ۱۰۱ تومان رسید.

در گروه پلی اتیلن ها، پلی اتیلن سنگین فیلم و سنگین اکستروژن گرید ۱۰۰ و ۸۰ نیز با ۰.۲ و ۰.۴ درصد کاهش روبه رو شدند.

همچنین پلی پروپیلن های نساجی و SB نیز نسبت به هفته قبل ۰.۰۳ درصد افت قیمت داشتند، پی وی سی ها نیز به همین مقدار ارزان شدند، به طوری که گرید ۶۰ و ۶۵ با ۱۰ تومان کاهش قیمت و گرید ۵۷ و ۷۰ نیز با ۱۱۱ تومان افت قیمت نسبت به هفته قبل روبه رو شدند.

رشد اندک قیمت ها

در همین حال برخی از محصولات نیز با رشد اندک قیمت نسبت به هفته قبل مواجه شدند. بیشترین رشد قیمت متعلق به اکریلوبوتادین استایرن با ۵.۵ درصد افزایش است، این کالا از رقم ۶ هزار و ۴۳۰ تومان به ۶ هزار و ۷۸۴ تومان رسیده است.

پلی اتیلن های سنگین بادی، تزریقی و دورانی نیز نسبت به هفته قبل افزایش قیمت داشتند، به طوری که بادی ها ۰.۰۶ درصد و تزریقی و دورانی نیز ۰.۱ درصد نسبت به هفته قبل گران شدند.

همچنین پلی استایرن های معمولی و مقاوم نیز به ترتیب ۰.۲ و ۰.۳ درصد نسبت به هفته قبل رشد قیمت داشتند. پلی اتیلن سبک خطی نیز با ۰.۲ درصد رشد نسبت به هفته قبل روبه رو شد.

در همین حال قیمت دلار نیز نسبت به هفته قبل روندی ثابت داشت و در محدوده ۳ هزار و ۷۲۵ تومان ماند.

گروه شیمیایی ها

بیشترین افزایش قیمت در گروه محصولات شیمیایی متعلق به منواتیلن گلایکول با ۴.۹ درصد رشد است، این کالا از رقم ۲ هزار و ۵۴۵ تومان به ۲ هزار و ۶۷۰ تومان رسیده است.

در رتبه دوم افزایش قیمت ها، اورتوزایلین با ۴.۱ درصد رشد نسبت به هفته قبل قرار دارد، استایرن منومر هم ۳.۸ درصد نسبت به هفته قبل گران شده است.

دی اتیلن گلایکول، پارازایلین، اسیدترفتالیک و متانول هم نسبت به هفته قبل روندی افزایشی داشتند، این کالاها به ترتیب ۲۵، ۱۴، ۷ و ۴ تومان نسبت به هفته قبل گران شدند.

افت قیمت ها

در همین حال برخی از کالاها در گروه مصحولات شیمیایی نیز روندی کاهشی داشتند که در صدر آنها اسیداستیک و بنزن قرار دارند، این کالاها به ترتیب ۱.۲ و ۱.۱ درصد نسبت به هفته قبل ارزان شدند.

دی اتیل هگزانول و نرمال بوتانول هم با ۰.۸ درصد کاهش نسبت به هفته قبل روبه رو شدند.

همچنین ایزوبوتانول، آروماتیک سنگین، زایلین مخلوط و سودمایع نیز روندی کاهشی داشتند، به طوری که ایزوبوتانول و سودمایع ۰.۰۳ درصد نسبت به هفته قبل ارزان شدند، آروماتیک سنگین و زایلین مخلوط هم به ترتیب ۰.۳ و ۰.۴ درصد کاهش قیمت داشتند.

اوره پریل و صنعتی نیز روندی منفی داشتند، به طوری که اوره پریل ۰.۰۳ درصد و اوره صنعتی نیز ۰.۰۴ درصد نسبت به هفته قبل کاهش داشتند. کریستال ملامین نیز با ۰.۰۳ درصد افت نسبت به هفته قبل روبه رو شد.

دانلود لیست قیمت ها

منبع: پایگاه خبری بورس کالا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است