خانه علمی پژوهشیمقالات تولید کاغذهای رسانای ارزان قیمت

تولید کاغذهای رسانای ارزان قیمت

توسط مدیر سایت
0 نظرات

مرجع پلیمر در بازار ایران: رول کردن صفحه نمایش کامپیوترها و دیگر لوازم الکترونیک با توسعه و بهبود اجزاء انعطاف پذیر که به آسانی خم و کشیده می‌شوند در حال محقق شدن می‌باشد. گروهی از محققان دانشگاه استرالیا و چین موفق به تولید کاغذهای رسانا کم هزینه در مقیاس بزرگ شده‌اند.

نمونه‌های لوازم الکترونیکی انعطاف پذیر موجود معمولا با استفاده از فیلم‌های نازک پلیمری ساخته می‌شود. اما هزینه تولید این فیلم‌ها در مقیاس بزرگ بسیار بالا می‌باشد. برای غلبه بر این مشکل محققان از کاغذ که تجدید پذیر و زیست تخریب پذیر می‌باشد و هزینه اندکی دارد استفاده نمودند.

محققان روی کاغذ را با ژل یونی نرم توسط فرآیند غلطکی پوشاندند تا آن را رسانا کنند. این نوع ژل حاوی مایعی است که الکتریسیته را از خود عبور می دهد. یک فیلم منتقل کننده الکتریسیته بین دو لایه از کاغذ آغشته به ژل یونی قرار گرفت تا جریان الکتریسیته را به طور کامل از خود عبور دهد. نتایج نشان داد که این کاغذ در طی 5000 بار چرخه خم شدن با تغییرات ناچیز در عملکرد در عرض دو ماه می‌تواند الکتریسیته را از خود عبور دهد. هزینه هر متر مربع از این کاغذ 1.30 دلار می‌باشد و در هر دقیقه 30 متر از آن ساخته می‌شود.

دانلود کامل مقاله کاغذهای رسانا:

Ionic Gel Paper with Long-Term Bendable Electrical Robustness for Use in Flexible Electroluminescent Devices

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است