خانه خبراخبار علمی پژوهشی لاستیک سیلیکونی جدید به نام Vistik

لاستیک سیلیکونی جدید به نام Vistik

توسط مدیر سایت
0 نظرات
فیزیکدان

مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت): فیزیکدان دانشگاه ویرجینیا، نوع جدیدی از پلاستیک سیلیکونی انعطاف‌پذیر به نام Vistik را طراحی کردند که هنگام فشار دادن می‌تواند هر شکلی به خود بگیرد. هنگامی که فشار آزاد می‌شود، سیلیکون به حدی ارتجاعی است که به تدریج به شکل اولیه خود بازگردد.فیزیکدان

ویستیک یک ماده ویسکوالاستیک است. این بدین معناست که این ماده هر دوی ویژگی‌های ارتجاع‌پذیری و چسبناکی را از خود بروز می‌دهد. در نتیجه، در مقایسه با پلاستیک سیلیکونی معمولی، تاخیر زمانی قابل‌توجهی در واکنش به فشار مداوم در این نوع ماده مشاهده می‌شود.

ماده ارائه‌ شده از لحاظ شیمیایی ساکن است و علاوه بر ارتجاع‌پذیری و چکش‌خواری، طیف وسیعی از دماها را تحمل می‌کند. این سیلیکون می‌تواند تا اندازه‌ای نرم شود که بافت شیارهای اثر انگشت را به خود بگیرد و به قدری ارتجاع‌پذیر است که می‌تواند مانند یک توپ پلاستیکی پرش داشته باشد.

به گفته بلومفیلد، ویستیک می‌تواند در ساخت عصا، چوب زیر بغل، پروتزها و حتی دسته‌های چوب گلف کاربرد داشته باشد.

علاوه بر این، ماده جدید می‌تواند به عنوان چسب در بسته‌بندی‌ها و یا جایگزینی برای زیپ بر روی کیسه‌های پلاستیکی به کار رود.

منبع: virginia.edu

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است