خانه خبر رنگی با قدرت انعکاس بالا؛ راه حلی برای جلوگیری از افزایش دمای ماشین در تابستان

رنگی با قدرت انعکاس بالا؛ راه حلی برای جلوگیری از افزایش دمای ماشین در تابستان

توسط مدیر سایت
0 نظرات
رنگ

مرجع پلیمر دربازارایران (polympart.com):مطابق جدیدترین تحقیقات دانشمندان دانشگاه جانز هاپکینز، آنها توانسته ­اند پوشش­هایی با قابلیت انعکاس نور فرابنفش با ظرفیت بسیار بالا را اختراع کنند که این تکنولوژی از گرم شدن بیش از حد اتوموبیل در فصل تابستان جلوگیری و از خوردگی و اکسید شدن بدنه آن جلوگیری به­ عمل می­ آورد.رنگ

به وسیله تکنولوژی ایجاد شده در آزمایشگاه فیزیک کاربردی دانشگاه جانز هاپکینز، این قابلیت به وجود آمده است که منازل و اتومبیل­ ها می تواند در گرمای طاقت فرسای تابستان دمای خود را در سطح پایینی حفظ کنند.

برای دفع کردن آسیب و گرمای ناشی از جذب اشعه بسیار خطرناک فرابنفش، دانشمندان پوشش­هایی سازگار با محیط زیست را با استفاده از ذراتی از جنس شیشه که نور خورشید را منعکس می کنند را تولید و عرضه کرده­اند.

این رنگ برپایه ترکیبات معدنی از قبیل سیلیکا و سیلیکات پتاسیم ساخته شده است و پس از گذشت مدت چند ساعت از اعمال آن، خشک شده و به یک پوشش سخت و بادوام تبدیل می شود. مخلوط کردن رنگدانه با سیلیکات پوششی با توانایی منعکس کردن اشعه های نور خورشید و گرما را می دهد.

از سوی دیگر این تکنولوژی در حال توسعه یافتن می باشد که به منظور استفاده در کشتی های نیروی دریایی در نظر گرفته شده­اند.

منبع:ACS.org

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است