خانه خبر مواد و تكنولوژی در صنعت چاپگرهای سه بعدی

مواد و تكنولوژی در صنعت چاپگرهای سه بعدی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
پرینت 3d

مرجع پلیمر در بازار ایران (polympart.com): ارزش بازار جهانی برای مواد پیشرفته‌ی چاپگرها تا سال 2019 به 650 میلیون دلار رسیده كه نسبت به سال 2014، حدود 18 درصد پیشرفت خواهد داشت. در بین انواع مواد، مواد گرمانرم (thermoplastic) سریعترین رشد را نسبت به سایر مواد دارا بوده و طبق گزارش منتشر شده از BCC Research، رشد مصرف این ماده 20 درصد افزایش خواهد داشت.

چاپ‌گرهای سه بعدی از موادی نظیر پلیمرهای  نوری (photopolymers) و پلیمرهای گرمانرم استفاده كرده تا ابعادی سه بعدی و جامد را از طرح های مجازی تولید نمایند. پس از مدت زمانی از رشد بسیار آهسته ی این صنعت از سال های 1980 به علت قیمت زیاد و كاربرد محدود، پیشرفت های اخیر فناوری همچون چاپگرهای سه بعدی جوهر افشان، قیمت را به اندازه ی كافی كم كرده تا چاپگرهای سه بعدی را برای استفاده در صنایع گوناگون آماده نماید.پرینت 3d

پلیمرهای نوری در لیست پر مصرف ها

پلیمرهای نوری بیشترین مصرف را در بین مواد این صنعت دارا بوده و انتظار می رود ارزش بازار این مواد پلیمری خاص تا سال 2019 با 15 درصد رشد، به 380 میلیون دلار برسد. پلیمرهای نوری پیشرفته كه عموما در صنعت چاپ سه بعدی مورد استفاده قرار می گیرند، شامل پلی پروپین شبیه سازی شده (simulated polypropylene)، ABS شبیه سازی شده، پلیمرهای نوری شفاف، پلیمرهای نوری لاستیكی، پلیمرهای نوری پزشكی و دندان پزشكی می باشد.

با این حال انتظار می رود پلیمرهای گرمانرم مصرفی همچون ABS، پلی لاكتیك اسید معمولی و نرم، پلی وینیل الكل، پلی كربنات و پلی آمیدها از سال 2013 تا سال 2019 از ارزشی معادل 64.5 میلیون دلار به 192.6 میلیون دلار برسند.

طبق گزارش منتشر شده از تحلیل گر بخش مواد پیشرفته ی BCC Research، اندرو ویلیامز، بخش های خودروسازی بزرگترین مصرف كنندگان محصولات چاپ شده ی سه بعدی بوده اند و 26 درصد كل مصرف جهانی را به خود اختصاص داده اند. با وجود مصرف زیاد، این صنعت كمترین رشد را در بین سایر مصرف كنندگان (رشد 12 درصدی) را دارا بوده است.

به همین دلیل، انتظار می رود تا سال 2019 صنعت خودروسازی، جایگاه سوم مصرفی را پس از مصارف پزشكی و دارویی دارا باشد.

قیمت چاپگرهای سه بعدی در حال كاهش می باشد. متوسط قیمت آن ها حدود سه سال پیش 20000 دلار بوده در حالی كه اكنون نزدیك به 1000 دلار می باشد. برخی از چاپگرها حتی با قیمت كمتر از 500 دلار برای دسترسی مصرف كنندگان محصولات متوسط ساخته شده است.

منبع : مرجع پلیمر در بازار ایران 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است