خانه خبر جایگاه ایران در بین ۱۰ کشور اول دنیا از لحاظ مصرف پلاستیک

جایگاه ایران در بین ۱۰ کشور اول دنیا از لحاظ مصرف پلاستیک

توسط مدیر سایت
0 نظرات
plastic packaging
مرجع پلیمر در بازار ایران به نقل از خبر جوان؛ علیرضا اصغری مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز با بیان اینکه استفاده از ظروف یکبار مصرف در ماه‌های رمضان و محرم به بیشترین اوج مصرف و حتی 2 برابر می‌رسد، گفت: سالانه بیش از ۱۷۷ هزار تن پلاستیک در ایران تولید می‌شود که حجم عظیم زباله‌های کشور را نیز از آن خود می‌کند.
 
مدیرعامل سازمان مدیریت و پسماند شهرداری تبریز بیان کرد: به منظور کاهش استفاده از ظروف یکبار مصرف که غیرقابل بازیافت به علت عوارض جانبی برای انسان و طبیعت است، اقدام به تشکیل کمپین «نه به ظروف یکبار مصرف» کرده‌ایم.
وی افزود: مردم باید نسبت به محافظت از زمین و محیط زیست سرسبز و شاد تلاش کنند.
اصغری خاطرنشان کرد: طبق توافق با شرکت فرانسوی، زباله‌های قابل بازیافت در شهر جمع‌آوری شده و با بازیافت آنها، به انرژی برق تبدیل خواهد شد.
وی با اشاره به پخش کیسه‌های پارچه‌ای در سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز به صورت رایگان گفت: باید فرهنگ‌سازی استفاده از نایلون‌های پارچه‌ای به جای پلاستیکی در کشور جا بیافتد که در این راستا کیسه‌های پارچه‌ای در سازمان توزیع می‌شود.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است