خانه خبر ساخت دست مصنوعی از جنس پلی اتیلن که برق تولید می کند

ساخت دست مصنوعی از جنس پلی اتیلن که برق تولید می کند

توسط مدیر سایت
0 نظرات
دست مصنوعی از جنس پلی اتیلن

مرجع پلیمر در بازار ایران(polympart.com): دانشمندان دست مصنوعی ارزان قیمتی از پلاستیک ساخته اند که در صورت داغ شدن بیش از حد، با تولید برق صاحب خود را از این موضوع آگاه می کند.پلی اتیلن

معلولان حرکتی در بسیاری از نقاط جهان به دلیل گران بودن اندامهای مصنوعی با قابلیتهای بالا، توانایی استفاده از آنها را ندارند. این نکته موجب شده تا گروهی از دانشمندان دانشگاه فنی مکزیک به فکر طراحی و ساخت دست مصنوعی ارزان قیمتی بیفتند که از نوعی پلاستیک پلی اتیلن سبک ساخته شده که مهمترین ویژگی آن اطلاع رسانی به فرد استفاده کننده در صورت داغ شدن بیش از حد است.

این مدل پیش ساخته دارای ۴۰ حسگر حرارتی است که ۱۵ عدد از آنها در بخش اصلی دست و ۲۵ حسگر نیز در طول بازو نصب شده اند.

این حسگرها برای اعلام هشدار در صورت رسیدن دما به ۳۵ درجه سانتیگراد تنظیم شده اند و این همان دمایی است که اندکی پایین تر از دمای عادی بدن است.

درصورتیکه حسگرها در معرض دمای بالا قرار گیرند، حرارت موجود را به برق تبدیل می کنند که در ادامه برای فعالسازی موتور لرزشی و اعلام هشدار به فرد استفاده کننده به کار گرفته می شود.

در نتیجه صاحب دست مصنوعی این فرصت را خواهد داشت که اقدامی مؤثر جهت خلاصی از این وضعیت خطرناک انجام دهد، پیش از آنکه آسیبی نیز به دست مصنوعی وارد شود.

این دست مصنوعی قابلیت جابجایی تا ۸ کیلوگرم بار را دارد و احتمالا با قیمت ۲۵۰۰ دلار وارد بازار خواهد شد.

منبع :باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است