خانه علمی پژوهشیمقالات داربست‌های چسبی جدید برای اتصال بافت‌های داخلی

داربست‌های چسبی جدید برای اتصال بافت‌های داخلی

توسط مدیر سایت
0 نظرات

مرجع پلیمر در بازار ایران: رایج‌ترین روش برای اتصال یک دستگاه به بافت های داخلی بدن انسان از طریق بخیه، گیره و بست امکان پذیر می‌باشد. این تکنیک اتصال نیاز به نفوذ و دستکاری بافت را دارد. پارگی‌ها و سوراخ‌ها معمولا از عوارض پس از اتصال می‌باشد و اثرات زخم معمولا نواحی اطراف اتصال باقی می‌ماند.

داربست‌های چسبی

برای حل این مشکل محققان موفق به توسعه داربست بافت نرم آغشته شده با محلول کیتوسان/رز بنگال  (RBC) شده‌اند. این داربست در ابتدا به بافت از طریق یک روش فعال سازی نور متصل می‌شود. نور باعث فعال‌سازی رنگینه در داربست شده و در نتیجه ایجاد اتصالات عرضی بین داربست و بافت می‌کند و به یکدیگر متصل می‌شوند. این روش بدون دستکاری مکانیکی بافت اطراف انجام می‌گردد. در نهایت، داربست جذب شده و منجر به اتصال طولانی مدت با بافت می شود.

داربست‌های RBC دارای تخلخل و اتصال بالا و همچنین حرکت سریع سیال هستند. حداکثر قدرت چسبندگی به دست آمده از داربست‌های RBC، 8.61±2.81kPa  پس از 15 دقیقه فعال سازی نوری می‌باشد. از داربست‌های RBC می توان به عنوان اتصال فعال شونده با نور در کاربردهای بالقوه نظیر اتصال یک شیر ضد رفلاکس در پایین مری و همچنین در بهبود زخم در بیماری زخم معده استفاده نمود.

دانلود کامل مقاله:

Characterisations of a novel light activated adhesive scaffold: Potential for device attachment

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است