خانه خبراخبار اقتصادی اتحادیه اروپا به دنبال واردات پروپیلن از ایالات متحده

اتحادیه اروپا به دنبال واردات پروپیلن از ایالات متحده

توسط ایمان علیزاده
0 نظرات

به دنبال کمبود عرضه پروپیلن در بازارهای اروپایی، خریداران این محصول چشم به بازارهای امریکا دوخته اند.

اتحادیه اروپا به دنبال واردات پروپیلن از ایالات متحده

به گزارش مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت)، به دنبال کمبود عرضه پروپیلن در بازار اروپا به دلیل بروز مشکلاتی در بخش تولید، اتحادیه اروپا در نظر دارد پروپیلن مورد نیاز خود را از ایالات متحده وارد کند.
قیمت این محصول در یازدهم خرداد ماه بر مبنای FD ایالات متحده 815 دلار به ازای هر تن برآورد شد. این در حالیست که بهای پروپیلن بر مبنای FD شمال غرب اروپا 936 دلار و 80 سنت برای هر تن تعیین شد. نرخ کرایه نیز حدود 90 تا 100 دلار در هر تن است.
بر اساس این گزارش ، فعالان بازار می گویند: کمبود عرضه پدید آمده در نتیجه مشکلات فنی موجود در واحدهای کراکر و پالایشگاه های قاره سبز، سبب شده است تا مشتریان اروپایی این محصول برای تامین پروپیلن مورد نیاز خود به غرب روی بیاورند. اروپایی ها در پایان ماه مه میلادی سفارش ارسال دو محموله از ایالات متحده را ثبت کردند.
در این میان منابع نزدیک به شرکت های کشتیرانی می گویند: یکی از سفارش های ثبت شده از سوی توتال بود.
برپایه اطلاعات دریافتی ، برای مثال می توان به پالایشگاه و کراکر Feyzin شرکت توتال اشاره کرد که بنا به اعلام این شرکت فعالیت خود را پس از سه هفته اعتصاب در تاریخ 24 ماه مه امسال آغاز کرد. اما از طرفی هنوز وضعیت واحد کراکر آنتورپ در بلژیک که به منظور یک رشته عملیات تعمیر و نگهداری در تعطیلی به سر می برد؛ مشخص نیست.
از دیگر تاسیسات دارای مشکل در اروپا می توان به پالایشگاه Leuna توتال در آلمان و واحد کراکر Geleen 4 شرکت سابک در هلند اشاره کرد.

منبع: nipna

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است