خانه خبراخبار علمی پژوهشی سامسونگ نقشه راه نانو ریخته‌گری خود را عرضه کرد

سامسونگ نقشه راه نانو ریخته‌گری خود را عرضه کرد

توسط ایمان علیزاده
0 نظرات

شرکت سامسونگ از نقشه ‌راه توسعه فناوری ریخته‌گری خود تا سال 2020 رونمایی کرد. این شرکت قرار است فرآیند 8 نانومتری خود را در سال جاری میلادی تجاری‌سازی کرده و ریخته‌گری 4 نانومتری را نیز در سال 2020 تجاری‌سازی کند.

سامسونگ نقشه راه نانو ریخته‌گری خود را عرضه کرد

به گزارش مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت)،‌ شرکت سامسونگ از نقشه راه خود برای سامانه ریخته‌گری 4 نانومتری در سال 2020 رونمایی کرد. براساس اطلاعات منتشر شده درباره این برنامه، سامسونگ قصد دارد تا فرآیند 8 نانومتری خود را در اواخر سال جاری میلادی تجاری‌سازی کند. فرآیند 7 نانومتری سال آینده انجام خواهد شد و فرآیند 6 نانومتری در سال 2019 آماده بهره‌برداری خواهد شد.
از دیگر برنامه‌های سامسونگ می‌توان به قرار دادن حافظه MRAM در FD_SOI 18 نانومتری اشاره کرد که با توسعه این فناوری، تراشه‌هایی با قیمت پایین به بازار عرضه می‌شود. این شرکت قصد دارد تا پلتفورمی را کامل کند که در آن تابع فرکانس رادیویی و MRAM ترکیب می‌شوند. این فناوری در سال 2020 تجاری‌سازی می‌شود.
این نقشه راه در فروم ریخته‌گری سامسونگ اعلام عمومی شد و دپارتمان کسب و کار ریخته‌گری نیز در شرکت سامسونگ راه‌اندازی می‌شود.
سامسونگ علاوه براین، فناوری LPP 8 نانومتری (Low Power Plus) خود را که در سال جاری تجاری‌سازی می‌شود، معرفی کرد. این فناوری آخرین محصول در مقیاس میکرو خواهد بود. محصول دیگری که سامسونگ معرفی خواهد کرد، فناوری لیتوگرافی نانومقیاس است که قرار است در سال 2018 تجاری‌سازی شود.
سامسونگ پیش‌بینی می‌کند که این LPP 6 نانومتری در سال 2019 معرفی شود که مبتنی بر فرآیند 7 نانومتری بوده و درجه ترکیب و توان کم آن افزایش یافته است. LLP 5 نانومتری قرار است همراه با فناوری LLP 6 نانومتری در سال 2019 تجاری‌سازی شود.
کیم کینام، مدیر شرکت سامسونگ، می‌گوید که ساختار ترانزیستور GAAFET یک گام پیشرفته‌تر از ترانزیستور FinFET است و برای اولین بار برای LLP 4 نانومتری مورد استفاده قرار می‌گیرد. این فناوری قرار است در سال 2020 تجاری‌سازی شود.
یون چانگ شیک، قائم مقام شرکت سامسونگ، می‌گوید که نقش نیمه‌هادی در نسل جدید ادوات الکترونیکی متصل به هم در حال پررنگ‌تر شدن است. وی می‌افزاید: «به عنوان یک کسب و کار ریخته‌گری که دارای نقشه راه برای فرآیندهای فناوری‌بالا است، ما در حال بهینه‌سازی روش‌های و فرآیندهای خود با استفاده از همکاری مشترک با مشتریان‌مان هستیم.»

منبع: nano.ir

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است