خانه علمی پژوهشیمقالات توسعه روشی جدید جهت بازیافت کامپوزیت‌های الیاف کربن

توسعه روشی جدید جهت بازیافت کامپوزیت‌های الیاف کربن

توسط مدیر سایت
0 نظرات

مرجع پلیمر در بازار ایران: محققان دانشگاه ایالتی واشنگتن برای اولین بار موفق به بازیافت پلاستیک‌های الیاف کربن شدند. پلاستیک‌های الیاف کربن به طور گسترده در ساخت هواپیماهای مدرن، کالاهای ورزشی، صنعت انرژی باد مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پلاستیک‌های تقویت شده با الیاف کربن گران قیمت در بسیاری از صنایع به ویژه در حمل و نقل هوایی بسیار محبوب هستند چرا که بسیار سبک و مستحکم می‌باشند. با این حال شکست یا بازیافت این نوع پلاستیک‌ها بسیار دشوار است. بیشتر پلاستیک‌هایی که در ساخت هواپیما مورد استفاده قرار می‌گیرند پلاستیک‌های ترموست (گرما سخت) می‌باشند که به راحتی ذوب نمی‌گردند و قابلیت تبدیل شدن به مواد خام را ندارند.

برای بازیافت این نوع پلاستیک‌ها معمولا از  آسیاب مکانیکی، درجه حرارت‌های بالا و مواد شیمیایی مضر استفاده می‌شود که اغلب اوقات الیاف کربن در حین فرآیند آسیب می‌بینند.

در روش بازیافت شیمیایی جدید محققان از اسیدهای ملایم به عنوان کاتالیست در اتانول مایع در درجه حرارت نسبتا پایین جهت شکست ترموست‌ها استفاده نمودند. کاتالیست شامل الکل مایع می‌تواند به داخل کامپوزیت نفوذ کند و باعث شکست ساختارهای پیچیده شود. محققین از اتانول جهت منبسط شدن رزین و از کلرید روی جهت شکستن پیوندهای کربن نیتروژن استفاده نمودند.

دانلود کامل مقاله:

Mild chemical recycling of aerospace fiber/epoxy composite wastes and utilization of the decomposed resin

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است