خانه تکنولوژي فناوری نوآورانه برای پردازش و بازیافت پلیمر

فناوری نوآورانه برای پردازش و بازیافت پلیمر

توسط مدیر سایت
0 نظرات

مرجع پلیمر در بازار ایران: واحد پردازش شرکت Gneuss دارای اکسترودر MRS، واحد آلودگی زدای مجزا، سیستم جداسازی مذاب Gneuss Rotary Disc و همچنین ویسکومتر بر خط برای کنترل ویسکوزیته دینامیکی هوشمند می‌باشد.

علاوه بر بهینه سازی طراحی MRS که سال گذشته صورت پذیرفت شرکت Gneuss موفق به توسعه سیستم جدید JUMP شده است. این واحد امکان کنترل دقیق شرایط مذاب PET را به خوبی فراهم می‌آورد. سیستم Jump فشرده، سریع و کارآمد جهت جایگزینی سیستم‌های مرسوم SSP (حالت جامد) می‌باشد و قادر به استفاده مستقیم دوباره از پلیمر داخل فرآیند تولید بدون نیاز به ذوب مجدد PET می باشد.

فناوری نوآورانه برای پردازش و بازیافت پلیمر

ساختار کارکرد

در این فناوری جدید ابتدا پسماندهای صنعتی توسط آسیاب‌ها کاهش اندازه پیدا کرده به طوری که بتوان آن‌ها را به درون اکسترودر تغذیه کرد.

اولین مرحله مهم پردازش فیلتر کردن مذاب درون اکسترودر می‌باشد. اکسترودر MRS می‌تواند پسماند PET را با سطح بالایی از رطوبت یا آلودگی فرآیند نماید. در بخش خاصی از اکسترودر به دلیل ایجاد سطح تماس زیاد با پلیمر تحت خلاء می‌توان این اطمینان را حاصل کرد که تمامی ناخالصی‌های فرار مذاب همچون بخار آب خارج شده اند.

در بخش دیگری از اکسترودر فیلتر کردن آلودگی‌های جامد از مذاب صورت گرفته و با وجود صفحاتی دارای مجرای 20 میکرونی می‌توان این اطمینان را حاصل کرد که مذاب پلیمری کاملا تمیزی در نهایت حاصل می‌شود.

 در مرحله دوم فرآیند پلیمر خالص و همگن با استفاده از یک پمپ به داخل JUMP تغذیه می‌کند. طراحی سیستم JUMP از ورود اکسیژن به داخل آن جلوگیری می‌کند در نتیجه تاثیر زرد شوندگی در حین بازیافت PET کاهش می‌یابد. در این فناوری جدید پسماندهای صنعتی می‌تواند به سرعت طی یک مرحله پردازش به مذاب پلیمری با کیفیت بالا فرآیند شوند و به طور مستقیم به محصولات نهایی پردازش شوند.

منبع: plastemart

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است