خانه تکنولوژي قابلیت خود ترمیمی تلفن همراه در 24 ساعت

قابلیت خود ترمیمی تلفن همراه در 24 ساعت

توسط مدیر سایت
0 نظرات

مرجع پلیمر در بازار ایران: قابلیت خود ترمیمی تلفن همراه در 24 ساعت

پوشش‌های خود ترمیم

پوشش‌های شیشه‌ای مورد استفاده بر روی صفحه نمایش تلفن‌های همراه به آسانی ترک بر می‌دارد و منجر به تعویض یا تعمیر گران قیمت آن برای صاحبان می‌شود. اما با کشف جدید، گوشی‌های تلفن همراه قابلیت ترمیم خود را در مدت زمان 24 ساعت دارند.

تلفن‌های همراه با فناوری خود ترمیمی کشف جدیدی نمی‌باشد اما در پژوهش‌های پیشین صورت گرفته مواد مورد استفاده رسانای الکتریسیته نبوده بنابراین امکان استفاده از آن‌ها در صفحه نمایگشر وجود ندارد.

برای غلبه بر این مشکل محققان از نوع خاصی از پیوند شیمیایی تحت عنوان تعامل یون- دوقطبی استفاده نمودند. تعامل یون دوقطبی نوعی نیروی بین مولکولی بین یون‌های کامل شارژ شده و مولکول‌های قطبی تا حدی شارژ شده می‌باشد. آن‌ها جهت انتخاب مواد خود ترمیم از نمک یونی و پلیمر شفاف که می‌تواند تا ۵۰ برابر اندازه اصلی خود کشیده شود استفاده کردند. این برای نخستین بار است که محققان موفق به ساخت ماده‌ای با ویژگی ترمیم خودکار می شوند که در عین حال رسانای الکتریسیته هم محسوب می شود.

تیم تحقیقاتی در حال حاضر در حال کار بر روی بهبود خواص پلیمر نظیر دوام بالا هنگام قرار گیری در شرایط سخت مانند رطوبت بالا می‌باشد. نتایج این تحقیقات در دویست و پنجاه مین نشست و نمایشگاه ملی انجمن شیمی آمریکا ارائه شد.

منبع: acs

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است