خانه علمی پژوهشی تولید نانوالیاف پلیمری با هدف درمان بیماری های قلبی

تولید نانوالیاف پلیمری با هدف درمان بیماری های قلبی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
nano polymer
مرجع پلیمر در بازار ایران: محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به تولید داربستی با هدف کاربرد در درمان بیماری های قلبی شدند.
کاربرد نانوالیاف پلیمری
مجری این طرح تحقیقاتی گفت: این داربست از نانوالیاف پلیمری تولید می شود و در پچ‌ های قلبی استفاده می شود.
سعید بهرامی با بیان اینکه بسیاری از افراد به علت بیماری ‌های قلبی فوت می کنند افزود: با توجه به این موضوع مطالعه درخصوص فرآیند تولید پچ‌ های قلبی آغاز شد.
وی گفت: نتایج این تحقیق نشان می دهد که داربست ‌های تولید شده از پلی ‌یورتان – گرافن می‌تواند در این باره مؤثر باشد.
بهرامی با بیان اینکه یکی از درمان ‌های رایج پس از سکته قلبی، سلول درمانی است، افزود: نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که تزریق سلول در محل آسیب دیده به تنهایی سودمند نیست و استفاده از یک بیومتریال حمایت کننده یا همان «پچ قلبی» در این باره ضروری است.
وی با اشاره به اینکه اثرات گرافن بر داربست‌ ها و هدایت الکتریکی آنها نیز در این طرح تحقیقاتی مورد مطالعه قرار گرفت گفت: نتایج حاصل از این مطالعات نشان از ظرفیت بالقوه نمونه ‌های رسانای پلی ‌یورتان – گرافن است که می‌تواند به عنوان ماده ای پایه برای اثر بستر رسانا بر فعالیت ‌ها و عملکرد سلولی در حوزه کاربرد های مهندسی بافت مورد مطالعه قرار گیرد.
بهرامی افزود: آزمایش های حیوانی و بررسی روش بهینه در توزیع گرافن و همچنین استفاده از سایر مواد بر پایه پلی ‌یورتان از مراحل بعدی این پژوهش است که در دستور کار قرار دارد.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است