خانه اقتصادی اجرای اجرای برنامه ششم توسعه زمینه ساز تحولی بزرگ در صنعت پتروشیمی

اجرای اجرای برنامه ششم توسعه زمینه ساز تحولی بزرگ در صنعت پتروشیمی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
persian golf petrochemical

مرجع پلیمر در بازار ایران: عضو اتاق بازرگانی تهران ابراز امیدواری کرد با اجرای برنامه ششم توسعه در دولت دوازدهم تحول بزرگی در صنعت پتروشیمی و اقتصاد کشور رخ دهد.

رضا پدیدار با بیان این که سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی ایران برای سرمایه گذاران بسیار جذاب است گفت: میزان بازدهی سود حاصل از سرمایه گذاری بسیار بالاست بطوری که به دلیل وجود بازارهای متنوع در کشور، منطقه و جهان این بازدهی 30 درصد ارزیابی می شود.

عضو اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: بخش خصوصی در صورت فراهم شدن شرایط می تواند حضوری پر رنگ در مسیر توسعه صنعت پتروشیمی ایران داشته باشد.

پیشبینی 50 میلیارد دلار ارز آوری

وی با بیان این که صنعت پتروشیمی می تواند اقتصاد کشور را متحول کند،اعلام کرد: میزان ارزآوری این صنعت حدود 14 تا 16 میلیارد دلار است که در صورت تحقق یافتن کامل برنامه ششم این درآمد تا 50 میلیارد دلار قابل افزایش است.

پدیدار با اشاره به این که ارز حاصل از صادرات محصولات پتروشیمی طی توافقی به بانک مرکزی داده می شود، تاکید کرد: این مساله نشان داد که این صنعت از جایگاه خاصی برخورداراست و باید توسعه یابد.

وی با بیان این که درسال گذشته صادرات محصولات پتروشیمی افزایش یافت, گفت: با متنوع سازی محصولات پتروشیمی می توان بازارهای متعددی را به دست آورد و امیدواریم در سال جاری میزان صادرات محصولات پتروشیمی به 25 میلیون تن افزایش یابد تا حدود 5 تا 8 میلیارد دلار

دیگردرآمد کشور از این محل افزایش یابد. البته در این مسیر باید با جذب سرمایه گذاری به تکمیل زنجیره ارزش مبادرت کرد.

پدیدارافزود: توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش از خام فروشی جلوگیری می کند و برای تحقق این هدف بخش خصوصی آماده همکاری و تعامل با فعالان صنعت پتروشیمی است.

منبع: نیپنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است