خانه اقتصادیگزارش و تحلیل مروری بر قیمت های جدید محصولات پلیمری و شیمیایی

مروری بر قیمت های جدید محصولات پلیمری و شیمیایی

توسط مدیر سایت
0 نظرات

مرجع پلیمر در بازار ایران:  مقایسه قیمت پایه محصولات پلیمری  و شیمیایی در تاریخ ۳۱ اردیبهشت و ۷ خردادماه نشان می دهد که:

 

گروه پلیمری

بیشترین کاهش قیمت در گروه محصولات پلیمری متعلق به پلی اتیلن سنگین اکستروژنPE۸۰ با ۲.۹ درصد افت نسبت به هفته قبل است، این کالا از رقم ۴ هزار و ۲۳۹ تومان به ۴ هزار و ۱۱۵۵ تومان رسیده است.

همچنین در رتبه دوم بیشترین افت قیمت، پلی اتیلن سبک خطی با ۱.۴ درصد کاهش قرار دارد، این کالا به میزان ۶۰ تومان نسبت به هفته قبل ارزان شده است.

در رتبه سوم هم پلی پروپیلن های نساجی و شیمیایی به ترتیب با افت ۱.۳ و ۱.۲ درصدی قرار دارند.

همچنین پلی اتیلن سنگین فیلم و پلی اتیلن سبک فیلم نیز با افت ۰.۹ درصدی روبه رو شدند، این کالاها به ترتیب ۳۷ و ۳۸ تومان نسبت به هفته قبل ارزان شدند.

پلی اتیلن سنگین اکستروژن PE۱۰۰، پلی اتیلن سنگین بادی، تزریقی و دورانی نیز نسبت به هفته قبل به روند نزولی خود ادامه دادند. به طوری که به ترتیب ۳۰، ۱۸، ۲۳ و ۲۴ تومان نسبت به هفته قبل ارزان شدند.

همچنین پی وی سی ها هم به جز گرید ۶۵ روندی نزولی داشتند، به طوری که گرید ۵۷ و ۶۰ و ۷۰ نسبت به هفته قبل ۰.۱ درصد کاهش نرخ داشتند، اما گرید ۶۵ با ۰.۱ درصد افزایش قیمت روبه رو شد و از رقم ۳ هزار و ۱۱۱ تومان به ۳ هزار و ۱۱۶ تومان رسید.

در همین حال برخی از محصولات پلیمری با افزایش اندک قیمت نسبت به هفته قبل روبه رو شدند، که در صدر آنها پلی اتیلن های ترفتالات گرید نساجی و SB قرار دارند، این کالا ۲.۴۴ درصد نسبت به هفته گذشته افزایش قیمت داشتند.

اکریلوبوتادین استایرن هم با ۷۶ تومان رشد قیمت نسبت به هفته گذشته به رقم ۶ هزار و ۵۷۶ تومان رسید.

نرخ و قيمت

گروه شیمیایی

بیشترین کاهش قیمت متعلق به بنزن با ۲.۹ درصد افت نسبت به هفته گذشته است، این کالا از ۳ هزار و ۶۵۹ تومان به ۳ هزار و ۵۵۲ تومان رسیده است.

همچنین پارازایلین، اورتوزایلین، آروماتیک سنگین، کریستال ملامین، اوره پریل و صنعتی، منواتیلن گلایکول، دی اتیلن گلایکول، دی اتیل هگزانول و ایزوبوتانول نیز روندی نزولی داشته اند، این کالا با ۰.۳ درصد افت نسبت به هفته قبل روبه رو شده اند.

به این ترتیب پارازایلین از رقم ۲ هزار و ۸۰۲ تومان به ۲ هزار و ۷۹۲ تومان رسیده است،همچنین اورتوزایلین هم از ۲ هزار و ۲۷۳ تومان به ۲ هزار و ۲۶۴ تومان رسیده است.

اوره صنعتی و پریل هم به ترتیب از رقم ۶۹۱ تومان به ۶۸۸ تومان و از رقم ۷۴۴ تومان به ۷۴۲ تومان رسیده است.

سودمایع، زایلین مخلوط و اسیداستیک نیز روندی داشتند. این کالا با ۰.۳ درصد کاهش نسبت به هفته گذشته روبه رو شدند، سودمایع از رقم ۷۲۰ به ۷۱۷ تومان رسید، زایلین مخلوط هم از یک هزار و ۹۲۳ تومان به یک هزار و ۹۱۵ تومان رسیده است.

همچنین اسیداستیک هم نسبت به هفته گذشته ۵ تومان ارزان شده و به رقم یک هزار و ۳۷۲ تومان رسیده است.

در همین حال استایرن منومر با افزایش قیمت نسبت به هفته گذشته روبه رو شد، به طوری که به میزان ۰.۶ درصد رشد قیمت داشت و از رقم ۳ هزار و ۵۶۸ تومان به ۳ هزار و ۵۹۲ تومان رسید.

قیمت دلار

در محاسبه قیمت پایه محصولات پلیمری و شیمیایی، دلار نسبت به هفته قبل روندی نزولی داشت و از ۳ هزار و ۷۴۲ تومان به ۳ هزار و ۷۲۸ تومان در هفته جاری رسیده است.

دانلود لیست قیمت ها

منبع: پایگاه خبری بورس کالا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است