خانه اقتصادی صنعت پتروشیمی می تواند میزبان سرمایه گذاری های جدید از سوی بانک های ایرانی باشد

صنعت پتروشیمی می تواند میزبان سرمایه گذاری های جدید از سوی بانک های ایرانی باشد

توسط مدیر سایت
0 نظرات
پتروشیمی

مرجع پلیمر در بازار ایران: علی صالح آبادی مدیر عامل بانک توسعه صادرات ایران در خصوص اهمیت مشارکت بانک های داخلی در اجرای توسعه و تکمیل طرح های صنعت پتروشیمی اظهار کرد: صنعت پتروشیمی از محور های مولد اقتصاد کشور است و حمایت از آن قطعا حائزاهمیت است و در این راستا بانک توسعه صادرات آماده سرمایه گذاری و همکاری با طرح های توسعه ای این صنعت است.

پتروشیمی
وی با بیان این که حجم طرح های صنعت پتروشیمی درمقایسه با سایر پروژه های قابل مشارکت و سرمایه گذاری وسیع تر است و منابع مالی بیشتری را می طلبد گفت: متاسفانه بانک ها به دلیل محدودیت منابعی که دارند ،تاکنون نتوانسته اند آن طور که باید از این صنعت حمایت کنند.

صالح آبادی با تاکید بر این که توان بانک ها در مشارکت و حمایت از پروژه های این صنعت در حد سرمایه شان است گفت: در حال حاضر ، پتروشیمی کرمانشاه ، پتروشیمی تبریز، پتروشیمی فناوران، پلیمر کرمانشاه ، پتروشیمی مارون و زاگرس از جمله طرح هایی است که بانک توسعه صادرات در آن ها مشارکت داشته و تامین اعتبار کرده است.

مدیر عامل بانک توسعه صادرات ایران در پاسخ به این پرسش که چرا بازار سرمایه آن طور که باید در تامین منابع مورد نیاز صنعت پتروشیمی نقش جدی نداشته است گفت: بورس از طریق انتشار اوراق سلف و یا بورس انرژی تا حدودی توانسته اند به این صنعت کمک کنند ، اما استقبال خود شرکت های پتروشیمی از بازار سرمایه و ابزارهای آن لازمه این کار است .

تامین منابع مالی از طریق انتشار اوراق سلف

وی افزود: به طور مثال ،هلدینگ خلیج فارس ازجمله شرکت هایی بود که توانست بخشی از منابع مالی خود را از طریق شرکت تامین سرمایه آرمان با انتشار اوراق سلف تامین کند.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات، توان مشارکت بانک ها در طرح های پتروشیمی را وابسته به میزان سرمایه شان دانست و گفت: با توسعه بندر مکران، صادرات محصولات پتروشیمی جهش چشمگیری خواهد داشت.

وی در خصوص تامین مالی توسعه بندر سواحل مکران از سوی این بانک و تاثیر آن بر میزان صادرات محصولات پتروشیمی کشور گفت: در حال حاضر ظرفیت بارگیری در این بندر 2.5 میلیون تن است که با اجرای طرح توسعه ، میزان ظرفیت بارگیری به 8 میلیون تن افزایش خواهد یافت.

صالح آبادی با بیان این که رقم تعهد بانک جهت تامین مالی این طرح 340 میلیون دلار است گفت:در حال حاضر 18 میلیارد دلار پروژه پتروشیمی در این منطقه تعریف شده است که صرفا جهت صادرات است. با توجه به ظرفیت و ویژگی جغرافیایی بندر در صورتی که این پروژه ها حداقل طی 7 سال آینده به بهره برداری برسد،جهش عظیمی را در صادرات محصولات پتروشیمی شاهد خواهیم بود..

وی افزود: در صورتی که طرحی را در حوزه پتروشیمی در این منطقه به ما معرفی کنند،آمادگی داریم بخشی از آن را تامین مالی کنیم.

منبع: نیپنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است