خانه اقتصادیگزارش و تحلیل ثبات در قیمت محصولات پلیمری

ثبات در قیمت محصولات پلیمری

توسط مدیر سایت
0 نظرات

مرجع پلیمر در بازار ایران: مقایسه قیمت پایه محصولات پلیمری در تاریخ ۲۴ و ۳۱ اردیبهشت ماه نشان می دهد که اکثر کالاها روندی ثابت داشته و نسبت به هفته قبل بدون تغییر مانده اند

گروه پلیمری

در لیست قیمت های جدید، تعدادی از محصولات با افزایش قیمت و برخی دیگر هم با افت اندک روبه رو شده اند.

بیشترین کاهش قیمت در گروه محصولات پلیمری متعلق به پلی استایرن معمولی با ۱.۲ درصد کاهش نسبت به هفته قبل است، این کالا از رقم ۴ هزار و ۷۹۲ تومان به ۴ هزار و ۷۳۲ تومان رسیده است.

همچنین پلی استایرن مقاوم هم با ۱ درصد کاهش به رقم ۴ هزار و ۹۹۲ تومان رسید. قیمت این کالا نسبت به هفته قبل ۵۲ تومان ارزان شده است.

پلی اتیلن سبک فیلم، پلی اتیلن سنگین فیلم و پلی اتیلن سنگین بادی نیز نسبت به هفته قبل افت قیمت داشتند، این کالا از ۰.۶ تا ۰.۵ درصد کاهش قیمت داشتند.

همچنین پلی اتیلن سبک خطی و پلی اتیلن سنگین اکستروژن PE۱۰۰ هم روندی نزولی داشتند، این کالاها به ترتیب ۰.۳ و ۰.۱ درصد نسبت به هفته قبل ارزان تر شدند.

در همین حال در گروه پلیمری ها؛ پلی اتیلن سنگین تزریقی، دورانی، پلی پروپیلن نساجی و شیمیایی، پلی اتیلن های ترفتالات گرید نساجی و SB نسبت به هفته قبل تغییر قیمت نداشتند.

پی وی سی ها هم روندی ثابت داشته و بدون تغییر قیمت در محدوده ۳ هزار و ۱۰۰ تومان تا ۳ هزار و ۴۰۰ تومان قرار دارند.

در همین حال پلی اتیلن های ترفتالات گرید بطری با ۰.۵ درصد رشد نسبت به هفته گذشته روبه رو شدند، البته بیشترین رشد قیمت متعلق به پلی اتیلن سنگین اکستروژن P۸۰ با ۲ درصد بوده است. این کالا از رقم ۴ هزار و ۱۵۳ تومان به ۴ هزار و ۲۳۹۹ تومان رسیده است.

همچنین اکریلوبوتادین استایرن نیز نسبت به هفته قبل با ۱.۶ درصد افزایش روبه رو شده است، این کالا نسبت به هفته قبل ۱۰۲ تومان گران تر شده است.

گروه شیمیایی

بیشترین افزایش قیمت در گروه محصولات شیمیایی متعلق به استایرن منومر با ۸.۱ درصد رشد است، این کالا ۲۷۰ تومان نسبت به هفته قبل گران شده است.

در رتبه دوم افزایش قیمت ها منواتیلن گلایکول با ۵.۶ درصد رشد قرار دارد، این کالا از رقم ۲ هزار و ۲۲۲ تومان به ۲ هزار و ۴۳۵ تومان رسیده است.

در رتبه بعدی هم پارزایلین با ۴.۲ درصد افزایش قیمت قرار دارد، این کالا از رقم ۲ هزار و ۶۸۷ تومان از هفته قبل به ۲ هزارو ۸۰۲ تومان رسیده است.

همچنین آرومایتک سنگین، اورتوزایلین، زایلین مخلوط ، اسید ترفتالیک و اسید استیک هم نسبت به هفته قبل روندی افزایشی داشته اند. به طوری که آروماتیک سنگین ۳.۳ درصد رشد کرده و به رقم یک هزار و ۹۴۷ تومان رسیده است.

اورتوزایلین و زایلین مخلوط هم به ترتیب با ۰.۱ و ۰.۸ درصد افزایش قیمت روبه رو شده است. اسیدترفتالیک و اسیداستیک هم ۰.۷ و ۰.۶ درصد رشد قیمت داشته اند. به این ترتیب اسیدترفتالیک از رقم ۲ هزار و ۵۹۴ تومان به رقم ۲ هزار و ۶۱۳ تومان رسیده است. همچنین اسید استیک هم از رقم یک هزارو ۳۶۸ تومان به یک هزار و ۳۷۷ تومان در هفته جاری رسیده است.

در همین حال در گروه محصولات شیمیایی؛ سودمایع، اوره پریل و صنعتی، دی اتیل هگزانول، ایزوبوتانول و نرمال بوتانول نسبت به هفته قبل روندی ثابت داشته و بدون تغییر قیمت بودند.

همچنین در محاسبه قیمت محصولات پتروشیمی، قیمت دلار نیز بدون تغییر در محدوده ۳ هزار و ۷۴۲ تومان مانده و در قیمت گذاری ها لحاظ شده است.

منبع: پایگاه خبری بورس کالا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است