خانه تکنولوژي تمدید همکاری شرکت BASF با ائتلاف CARA را برای تولید نانومواد پیشرفته

تمدید همکاری شرکت BASF با ائتلاف CARA را برای تولید نانومواد پیشرفته

توسط مدیر سایت
0 نظرات
BASF
مرجع پلیمر در بازار ایران: شرکت باسف (BASF) همکاری خود با چند دانشگاه آمریکا نظیر دانشگاه کالیفرنیا و دانشگاه استنفورد را تا 5 سال تمدید کرد. هدف از این همکاری مشترک، تحقیقات روی ساخت نانومواد پیشرفته است.
ائتلاف موسوم به CARA
چندی پیش دانشگاه کالیفرنیا اقدام به راه‌اندازی ائتلافی موسوم به CARA با شرکت باسف کرد. این همکاری مشترک به رهبری دانشکده شیمی این دانشگاه انجام شد تا تحقیقاتی روی مواد معدنی، مواد پیشرفته و علوم زنده انجام شود.
پتروشیمی
شرکت باسف نیز سمپوزیومی در تاریخ 24 تا 25 آوریل 2017 برگزار کرد تا آخرین دستاوردهای این همکاری صنعتی دانشگاهی عرضه شود. در حاشیه این سمپوزیوم، شرکت باسف اعلام کرد که این همکاری مشترک با CARA را تا 5 سال تمدید کرده است. در این ائتلاف، توانمندی‌های تحقیقاتی دانشگاه کالیفرنیا با زیرساخت‌های تحقیق و توسعه‌ای شرکت باسف با هم ترکیب شده و فرصت‌های تازه‌ای بدست می‌آید. این همکاری از سال 2014 آغاز شده و در طول 3 سال گذشته، متخصصان شرکت باسف و محققان شعبه‌های مختلف دانشگاه‌های کالیفرنیا و استنفورد همکاری بین رشته‌ای با هم داشته‌اند تا در نهایت مواد پیشرفته جدید ساخته شود. این همکاری با هدف ارائه روش‌ها و ابزارهایی به منظور ایجاد برهمکنش میان سامانه‌های شیمیایی و زیستی بوده است.
یکی از دستاوردها این ائتلاف، در حوزه کاتالیست بوده است. محققان نانوذرات دوگانه فلزی ساختند که در آن از یک فلز نجیب و یک فلز باز استفاده شده است.
پیتر والتر از مدیران شرکت باسف می‌گوید: « پیش از این ما از روش‌های فیزیکی به منظور تولید مقادیر بسیار کم از نانوذرات دو فلزی استفاده می‌کردیم. با این راهبرد جدید، امکان تولید انبوه این نانوساختارهای کاتالیستی وجود دارد.»
باسف یکی از شرکت‌های بزرگ تولید کننده مواد شیمیایی در جهان است که بیش از 114 هزار کارمند دارد. این شرکت در بسیاری از کشورهای جهان شعبه داشته و محصولات خود را به سراسر جهان صادر می‌کند. فروش باسف در سال 2016 بالغ بر 58 بیلیون یورو بوده است.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است