خانه علمی پژوهشی تعیین PH آب توسط ماهی رباتیک مجهز به حسگر از جنس پلیمر رسانا

تعیین PH آب توسط ماهی رباتیک مجهز به حسگر از جنس پلیمر رسانا

توسط مدیر سایت
0 نظرات

مرجع پلیمر در بازار ایران به نقل از ایرنا: محققان دانشگاه پلی تکنیک مادرید با همکاری دانشگاه فلورانس ایتالیا یک ربات زیر آبی ساختند که شباهت زیادی به ماهی‌ها دارد و نحوه حرکت خود را بر اساس کیفیت و ترکیبات آب تنظیم می‌کند.

ماهی رباتیک

این ماهی رباتیک 30 سانتیمتر طول دارد و به منظور ساخت مهره‌های ستون فقرات انعطاف ‌پذیر آن، از آلیاژهایی با قابلیت به خاطر سپاری شکل ظاهری استفاده شده است. ستون فقرات ماهی از یک لایه پلی کربنات به ضخامت یک میلیمتر ساخته شده است.
این ربات به منظور کنترل میزان pH آب از حسگری بهره می‌برد که از یک پلیمر رسانای الکتریسیته به نام پلی آنیلین ساخته شده است. این حسگر اطلاعات آب را دریافت کرده و پس از تبدیل آن به سیگنال‌های الکترونیکی، الگوی حرکت روبات را در آب تعیین می‌کند.
محققان در آزمایشات اولیه این حسگر نتایج خوبی را در رابطه با کنترل نحوه حرکت دم ماهی بر اساس میزان PH‌ آب به دست آوردند.
محققان امیدوارند با استفاده از این ابزار جدید که نسبت به تغییرات محیطی و به ویژه میزان pH آب حساس است، کیفیت آب استخرهای پرورش ماهی را کنترل کرده و ارتقا دهند. حوضچه‌های پرورش ماهی بیش از نصف کل غذاهای دریایی جهان را تامین می‌کنند و کنترل pH آب در این حوضچه‌ها امری حیاتی محسوب می‌شود.
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Sensors and Actuators B: Chemical منتشر شده است.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است