خانه خبر اقیانوس ها با سدهای شناور از پلاستیک پاک‌ خواهند شد

اقیانوس ها با سدهای شناور از پلاستیک پاک‌ خواهند شد

توسط مدیر سایت
0 نظرات

مرجع پلیمر در بازار ایران: بنیاد پاکسازی اقیانوس دیروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که این سازمان طرح‌های خود را برای پاک‌سازی «زباله‌دان بزرگ اقیانوس آرام» که از اوایل 2008 آغاز خواهد شد، ارائه کرده است و برای این کار از سیستم‌ جدیدی که برای این کار طراحی کرده است، استفاده خواهد کرد. زباله‌دان بزرگ اقیانوس آرام هم‌اکنون بزرگ‌ترین مجموعه زباله‌های درون اقیانوس است که به سوپ عظیمی از ذرات پلاستیکی تبدیل شده است که هم به راحتی قابل مشاهده هستند و هم زندگی دریایی را مسموم کرده است.

بویان اسلت 23 ساله، حدود سه سال پیش فناوری ایده سد شناور را مطرح کرد. این سدهای شناور V شکل می‌تواندن زباله‌ها را شبیه به تور از داخل آب‌ها جمع‌آوری کنند و بیرون بکشند. وی در سال 2003 گفت:‌ «دیگر یک منطقه تمیز در این اقیانوس نمی‌توان پیدا کرد».

اسلب با ارائه این ایده، بنیاد پاک‌سازی اقیانوس را بنیانگذاری کرد. وی اینچنین ایده‌اش را توضیح داده بود که زباله‌های پلاستیکی از طریق صفحه‌های بزرگی که توسط کف اقیانوس مهار می‌شوند، جمع‌آوری می‌شوند اما طرح جدید او موثرتر و مقرون‌ به‌صرفه‌تر است. تیم این طرح به جای تعبیه صفحه‌هایی به طول 100 کیلومتر، تصمیم گرفته است 50 صفحه کوچک‌تر را به طول یک کیلومتر طراحی کنند.

آنها همچنین توانستند وزن این صفحه‌ها را با استفاده از لنگر کاهش دهند تا بتوانند همراه با جریان‌هایی مثل پلاستیک، حرکت کنند. البته این حرکت به دام انداختن پسماندها را کمی آهسته می‌کند.

وی اخیرا اعلام کرده که انتظار داشته است طراحی اولیه آنها برای پاک‌سازی نیمی از زباله‌دارن بزرگ اقیانوس آرام تا 10 سال آینده هزینه‌ای معادل 320 میلیون دلار را دربرداشته باشد. اما هم‌اکنون پیش‌بینی می‌کند که با طرح جدید این میزان هم هزینه به نصف تقلیل خواهد یافت و هم زمان نیز به نصف خواهد رسید.

تامین هزینه ها

از آنجا که اسلت و تیمش هنوز نیاز به سرمایه‌هایی برای ادامه پروژه دارند، تصمیم گرفته‌اند که پلاستیک‌های جمع‌آوری شده از دریا را بفروشند تا از آنها برای تولید عینک آفتابی، صندلی و سپر خودرو استفاده شود.

منبع: حبرگزاری آنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است