خانه علمی پژوهشی توسعه افزودنی ضد میکروبی برای حفاظت از کاربردهای پلیمری انعطاف پذیر

توسعه افزودنی ضد میکروبی برای حفاظت از کاربردهای پلیمری انعطاف پذیر

توسط مدیر سایت
0 نظرات

مرجع پلیمر در بازار ایران: شرکت Sanitized، تولید کننده پیشرو محصولات بهداشتی ضد میکروبی برای پلاستیک‌ها و منسوجات، موفق به توسعه محصول جدیدی با نام تجاری Sanitized PL 14-32 جهت حفاظت ضد میکروبی طولانی مدت برای کاربردهای پلیمری انعطاف پذیر در پاسخ به رشد تقاضای بازار جهانی شده است.

شرکت‌هایی که از محصولات زیست کش جهت حفاظت پلیمرها و منسوجات از رشد باکتری و قارچ استفاده می‌کنند با تغییرات بسیاری در سال‌های اخیر مواجه شدند که شامل محدود شدن انواع زیست‌کش‌ها موجود می‌باشد.

برای مثال OBPA زیست کشی می‌باشد که عمدتا برای حافظت PVC و دیگر پلاستیک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما تولیدکنندگان به دنبال جایگزینی OBPA بوده چراکه از ژانویه‌ی سال 2013 فروش این محصول از اتحادیه اروپا خارج گردید. طبق گزارش تولیدکنندگان، جایگزین‌های رایج نظیر DCOIT، BBIT، روی، پریتیون یا IBPC دارای محدودیت‌های مختلف در کاربردهای پلیمری انعطاف پذیر هستند.

کابردهایی که در فضای باز صورت می‌گیرد نیازمند مقرارت بیشتری بوده، به دلیل این که کارایی ضد میکروبی محصولات تحت تاثیر UV و آب می‌باشد. نیازمندی‌های کلیدی شامل پایدرای حرارتی کافی طی فرآیند، تغییر رنگ اولیه و همچنین سازگاری با دیگر افزودنی‌ها در فرمولاسیون می‌شود. علاوه بر این، یک افزودنی نباید اثری بر روی زردشوندگی پس از قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش داشته باشد.

این محصول جهت حفاظت مواد در برابر تاثیرات ناخواسته میکروب‌ها نظیر باکتری ها، کپک، مخمر و جلبک طراحی شده است. تمامی موارد ذکر شد باعث تخریب مواد، لکه ناخوشایند، آلودگی، توسعه بو و تشکیل بیوفیلم می‌شود.

منبع: innovationin textiles

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است