خانه علمی پژوهشیمقالات دارو رسانی توسط هیدروژل‌های پلیمری زیست سازگار با خواص مکانیکی موثر

دارو رسانی توسط هیدروژل‌های پلیمری زیست سازگار با خواص مکانیکی موثر

توسط مدیر سایت
0 نظرات

مرجع پلیمر در بازار ایران: هیدروژل‌ها، شبکه‌های زنجیره‌ای ماکرومولکولی با اتصالات عرضی هستند که با ساختار بسیار متخلخل قابلیت تورم در آب را دارند. این مواد دارای ساختاری نرم با خواص ویسکوالاستیک اغلب پیچیده هستند. در این پژوهش این ترکیبات می‌تواند خود را با تغییرات محیطی نظیر دما، pH، فشار، نور، و یا حتی حضور دیگر مواد شیمیایی تنظیم و سازگار سازند.

یکی از کاربردهای بسیار جذاب هیدروژل‌ها در زمینه انتشار دارو می‌باشد. هیدروژل‌ها می‌توانند از یک مایع تزریقی به ژل در داخل بدن تغییر فاز پیدا کنند و به تدریج حل گردیده و داروی حبس شده را به آرامی آزاد کنند. به طور معمول هیدوژل‌های تزریقی بر پایه کوپلیمرهای پلی اتیلن اکسید (PEO) می‌باشد اما دارای خواص مکانیکی ضعیفی هستند و به سرعت دارو را انتشار می‌دهند.

جهت غلبه بر این مشکل گروهی از دانشمندان دانشگاه Central Lancashire، کوپلیمرهای PEO را با پلیمر پایدار مکانیکی تحت عنوان Nafion ترکیب کردند. این پلیمر زیست سازگار و غیر سمی می‌باشد و برای کاربردهای زیست پزشکی نظیر پوشش‌های ایمپلنت‌ها و حسگرهای زیستی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

افزودن Nafion علاوه بر افزایش خواص ویسکوالاستیک باعث بهبود استحکام مکانیکی کوپلیمرها شده است. توانایی این سیستم برای انتشار دارو ایبوپروفن مورد آزمایش قرار گرفت و نتایج نشان داد که Nafion افزوده شده به شدت انتشار دارو را کاهش می‌دهد.

طبق گفته دانشمندان این کمپلکس‌های پلیمری می‌تواند به عنوان جوهر زیستی برای چاپ سه بعدی مورد استفاده قرار گیرد. هدف بعدی تیم تحقیقاتی تلاش برای کشف اثرات Nafion بر روی دیگر پلیمرها و استفاده از نانو ذرات می‌باشد.

دانلود کامل مقاله:

Novel hydrogels containing Nafion and poly(ethylene oxide) based block copolymers

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است