خانه اقتصادیگزارش و تحلیل مروری بر عملکرد صنعت پتروشیمی در سال 1395

مروری بر عملکرد صنعت پتروشیمی در سال 1395

توسط مدیر سایت
0 نظرات
گزارش

مرجع پلیمر در بازار ایران: مجموع تولید صنعت پتروشیمی در سال 1395 بالغ بر 50.6 میلیون تن بوده است که در مدت یاد شده مجموع کل ظرفیت نصب شده در صنعت 61.9 میلیون تن است.

گزارش

مقدار فروش کل در سال گذشته، 27.6 میلیون تن بوده است که از این میزان سهم صادرات  20.4 میلیون تن و سهم فروش داخلی  7.2 میلیون تن بوده است.

ارزش صادراتی محصولات پتروشیمی در سال گذشته 9.5 میلیارد دلار و ارزش فروش داخلی نیز 163.8 هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

براساس این گزارش، اهم اقدامات شرکت ملی صنایع پتروشیمی در یک سال اخیر، افتتاح 6 طرح (پلی اتیلن لرستان، اسید سولفوریک ارومیه، پلی اتیلن مهاباد، آمونیاک و اوره مرودشت، فاز 2 کارون ، تخت جمشید ماهشهر)به ظرفیت 2.2 میلیون تن و سرمایه گذاری 1.3 میلیارد دلار به ارزش فروش بیش از 2 میلیارد دلار محصول بوده است.

همچنین، طبق برنامه ریزی های انجام شده در سال 1396 تعداد 11 طرح پتروشیمیایی در مدار تولید قرار خواهند گرفت که تاکنون 5 طرح کردستان ، تخت جمشید پارس عسلویه ، کاویان 2، مروارید و پتروشیمی انتخاب افتتاح و در مدار تولید قرار گرفته اند و 6 طرح باقیمانده شامل پردیس 3 ، فاز اول بوشهر ، انیدریک مالئیک و بوتان دی ال پتروکیمیای ابن سینا، کاوه و مرجان و دو طرح زیر بنائی فاز دوم خط لوله غرب و فاز اول پتروشیمی دماوند به بهره برداری خواهند رسید.

پیشبینی ظرفیت تولید 72 میلیون تن در پایان سال 96

بینی می گردد، مجموع کل تولید صنعت پتروشیمی در سالجاری به مرز 59 میلیون تن برسد و ارزش کل فروش خالص نیز از مرز 17 میلیارد دلار خواهد گذشت که 67 درصد آن متعلق به صادرات و 33 درصد سهم  فروش داخلی خواهد بود.

منبع: روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است