خانه علمی پژوهشی درمان جراحات استخوان جمجمه با فوم پلیمری

درمان جراحات استخوان جمجمه با فوم پلیمری

توسط مدیر سایت
0 نظرات

مرجع پلیمر در بازار ایران: محققان موسسه پلی تکنیک Rensselaer موفق به توسعه فوم‌ پلیمری شده‌اند که می‌تواند جایگزین استخوان جمجمه آسیب دیده در اثر جراحت، نقص هنگام تولید و یا جراحی شود. این فوم فعال زیستی هنگامی که در معرض محلول نمکی قرار می‌گیرد، نرم و قابل انعطاف می‌شود و به جراحان این اجازه را می‌دهد تا با توجه به نقص آن را به آسانی در جمجه شکل دهند و سپس سخت می‌گردد. پس از اینکه فوم در جمجمه کاشته شد، منافذ پوششی مخوصص داخل فوم شروع به جذب سلول‌های استخوانی می‌کند. در در نتیجه به طور طبیعی بازسازی استخوان صورت گرفته و جایگزین می‌گردد و در نهایت فوم حل می‌شود.

فوم پلیمری

این فوم یک پلیمر حافظه شکلی پوشش داده شده در پلی دوپامین زیست فعال می‌باشد و به عنوان یک ماده جایگزین جهت درمان شکاف جمجمه، فک و صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد. اغلب این شکاف‌ها توسط جراحی پیوند استخوان برداشته شده از خود بیمار مانند مفصل ران پر می‌شود. چنین پیوند استخوان انعطاف ناپذیر اغلب سخت برداشته شده و شکل دادن آن با توجه به نقص توسط جراح مشکل می‌باشد.

این پروژه که از پنج سال پیش آغاز شده است توسط موسسه ملی بهداشت 1.9 میلیون دلار حمایت مالی شده است. زیست سازگاری خوب این فوم در ابتدا توسط تست های اولیه در مدل های حیوانی کوچک اثبات شده است. این رویکرد دارای مزایای بسیاری مخصوصا در روش‌های چاپ سه بعدی می‌باشد.

منبع: americanlaboratory

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است