خانه تکنولوژي تبدیل سطوح به صفحه لمسی با اسپری رنگ

تبدیل سطوح به صفحه لمسی با اسپری رنگ

توسط مدیر سایت
0 نظرات

مرجع پلیمر در بازار ایران:  محققان در دانشگاه کارنگی ملون این اسپری را ساخته اند. فناوری تبدیل سطوح به صفحه لمسی Electrickk نامیده می شود. شیوه کارکرد آن نیز افزودن لایه ای از ماده رسانای الکتریسیته به سطوح و اشیا است.

دامنه کاربرد

این اسپری روی اشیای مختلفی مانند فرمان اتومبیل، سطح گیتار و حتی قالب Jell-O مغز به کار رفته است.محققان این دانشگاه در حقیقت از این فناوری برای ساخت یک قاب هوشمند موبایل و دسته هوشمند کنترل بازی های کامپیوتری استفاده کردند.

دکتر کریس هریس یکی از مولفان ارشد این تحقیق می گوید: برای نخستین بار توانستیم با یک قوطی رنگ اسپری هر سطحی را به یک صفحه لمسی تبدیل کنیم.

فناوری های کنونی لمسی برای دستگاه های کوچک و سطوح صاف مانند تلفن هوشمند وتبلت مناسب هستند.اما به کاربردن این فناوری ها روی سطوح بزرگ مانند دیوارها و مبلمان یا سطوحی با اشکال مختلف بسیار پرهزینه است. فناوری جدید نوعی رنگ حاوی کربن رسانا را روی اشیا یا سطوح می پاشد، بنابراین کم هزینه تر است.

منبع: خبرگزاری مهر

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است