خانه خبر توسعه منسوجات پلیمری جهت کاهش وزن خودرو

توسعه منسوجات پلیمری جهت کاهش وزن خودرو

توسط مدیر سایت
0 نظرات

مرجع پلیمر در بازار ایران: شرکت Ube Exsymo موفق به توسعه یک رشته کامپوزیتی حاوی هسته پلی پروپیلن (PP) و پوسته پلی اتیلن دانسیته پایین خطی با نقطه ذوب پایین (LLDPE) شده است که در ساخت منسوجات گرما شکل دهی تحت عنوان Simtex به کار می‌رود.

منسوج ساخته شده از این رشته می‌تواند به صورت چند لایه بافته شده و محصولی سخت نظیر سقف خودروها و کیف‌های مسافرتی ایجاد نماید. در طول فرآیند گرما شکل‌دهی، رزین LLDPE ذوب شده و ماتریسی را تشکیل می‌دهد که الیاف PP را کپسوله می‌کند.

استحکام این منسوجات 10 cN/dtrexis بوده که دو برابر الیاف PP معمول می‌باشد و همچنین استحکام کششی (مدول یانگ) این محصول 95 cN/dtex بوده که سه برابر الیاف PP معمول است. همچنین جهت بهبود استحکام ضربه‌ای به محصول نانو ذرات سیلیکا افزوده شد.

این محصول چهار لایه از منسوجات Simtex در دمای 0C 140 و فشار 1 پاسکال با ضخامت    mm 3/1 تشکیل شده و دارای چگالی 9/0، استحکام کششی MPa 200، مدول کششی MPa  3500، استحکام خمشی MPa 54 و مدول خمشی MPa 2500 می‌باشد.

منبع: plasticstoday

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است