خانه علمی پژوهشیمقالات ساخت قرص بلعیدنی توسط داربست‌های پلیمری

ساخت قرص بلعیدنی توسط داربست‌های پلیمری

توسط مدیر سایت
0 نظرات

مرجع پلیمر در بازار ایران: دوز بسیار زیاد داروهای مورد نیاز برای مبارزه با سرطان با تلاش محققان آژانس علم، فناوری و پژوهش سنگاپور (A*STAR) کاهش یافته است. این گروه تحقیقاتی موفق به توسعه داربست‌ پلیمری شد‌ه‌اند که می‌تواند به داروهایی که مشکل ورود به جریان خون دارند نظیر عوامل ضد سرطان کمک کند.

مکانیزم اثر بر تومورها

بسیاری از داروهایی که سلول‌های تومور را هدف قرار می‌دهند از مولکول‌های هیدروکربنی دافع آب ساخته شده‌اند که نیاز به فرآوری اضافی یا دوزهای بالا برای ورود به محیط‌های زیستی آبی دارند. یک جایگزین ایمن تر، نانواندازه کردن ذرات داروها از nm10 تا nm1000 با استفاده از آسیاب مکانیکی یا تکنیک‌های تبلور خاص است. این داروهای فوق العاده کوچک به راحتی داخل آب شده و در برابر تومورها موثر هستند، اما جلوگیری از انبوهش این ذرات و تشکیل رسوب‌های بزرگ تر با قدرت اثر کمتر مشکل می‌باشد.

محققان A*STAR با استفاده از پلی اتیلن گلیکول و آکریل آمید (PEG-PNIPAM) مشکلات ناشی از تجمع ذرات را کاهش دادند. این پلیمرهای زیست سازگار بسیار در آب محلول هستند و به سبب داشتن زنجیرهای هیدروکربنی شبه سورفاکتانت می‌توانند مولکول‌های دافع آب را پایدار سازند.

تیم تحقیقاتی PEG-PNIPAM را به صورت کره‌های پرشاخه سنتز کرد که با اتصالات عرضی کوتاه کربن تقویت شده است. کره‌های ساخته شده با ترکیبات دارویی نظیر ایبوبروفن مخلوط شده و امولسیونی بین اجزاء آب دوست و آب گریز ایجاد کرد.

مرحله بعد نیازمند روشی برای خشک کردن انجمادی امولسیون می‌باشد به صورتی که به نانوذرات تبدیل گردد، اما این امر مستلزم حل مشکل فراورش می‌باشد. اگر جدایی فاز پیش از انجماد کامل نمونه رخ دهد، بلورهای دارویی تشکیل می‌شوند که نانواندازه نبوده و در برابر تجمع توسط داربست ها پایدار نیستند.

در نتیجه داروها می‌توانند با استفاده از مقدار بسیار کمی از کره‌های PEG-PNIPAM به نانو ذرات با بازده 100 درصد تغییر شکل پیدا کنند. ساختار پلیمری و سطح انشعاب، تاثیر مستقیمی بر روی تثبیت نانو ذرات دارو دارد.

دانلود کامل مقاله:

Drug nanoparticles by emulsion-freeze-drying via the employment of branched block copolymer nanoparticles

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است